Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birgith Andreassen

[#83562] Ingeborg Marie ,Johan Adolf og Johanes Eleneus Nielsen, Kristiansund

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Disse tre søsken er født henholdsvis 1862,-3,og-5. (kan være 'litt' feil) i Kristiansund. Ingeborg Marie får en datter Kornelie Johanne 3/3 1890 i Bergen med Kornelius Kristensen. Hun vokser opp i Kristiansund hos besteforeldrene. Ingeborg, Johan og Johanes, pluss Kornelie blir søkk borte i nyere tellinger. Kjenner noen til hvor de ble av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Kornelie hos besteforeldre i 1900Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Her er besteforeldre aleineLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Kornelies foreldre ble gift i Nykirken i Bergen i 1889 - Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birgith Andreassen

Det var interressant å se hvor besteforeldrene bodde alene. På samme adresse bor nemlig de jeg egentlig søker informasjon om, nenlig Oline og Jørgen Hansen. (Oline er søster av de 'etterlyste') Ved å finne etterkommere etter Olines søsken kan jeg kanskje få vite mer om min grandonkel Jørgens liv i Kristiansund. Det er synd at kirkebøkene er ødelagt. Jeg så før på Kornelies konfirmason såvidt navnet på foreldrene. Jeg får ikke helt tak i om de er gifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birgith Andreassen

Heisann og yusen takk. Her kommer innleggene fortere enn jeg greier å svare. Kanskje ingeborg fikk fler barn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birgith Andreassen

Det var kanskje derfor ungen ble fostret hos besteforeldrene! Hvor ble mor av,-mon tro om hun giftet seg om???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birgith Andreassen

Nå har jeg funnet Kornelies dåp i Kristiansund. (Hun ble faktisk døpt Cornelia). Jeg undres om moren Ingeborg døde før ungen ble døpt. I alle fall dro man med babyen fra Bergen til Kristiansund da faren døde. Jeg finner ikke igjen noen av de jeg etterlyste i 1910-tellingen. Cornelia, eller Kornelie, som hun er nevnt burde jo finnes et sted? Kan du Grethe se om Ingeborg også døde i Bergen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.