Gå til innhold
Arkivverket

[#83586] Tyding av kirkebok, Vang, Hedmark


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Lillefuhr

Lurer på om jeg må ha nye briller? Kan noen hjelpe meg med hva det står når Peter Petersen gifter seg 05 juli 1862? Giftemål nr 19.Lenke Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Aksel Horvei

Jeg forsøker meg: Ungkarl Peter Petersen fra Sæther i Arnols(?) landshøvdings forsamling af Sverrig. 26 Aar. Haft kreaturlige Kopper [kukopper]. Boende paa Haarne [Horne] i Rommedahl. Pigen Gunor Gulbrandsdatter Øster Hoelseie 23 Aar vaccineret 1852 efter L Larsens Attest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser nesten det samme som Nils Aksel, bortsett fra to ting: Når det gjelder forsamlingen i Sverige, mener jeg det står 'Amols'.Og brudgommen har nok hatt 'naturlige' Kopper ;-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Aksel Horvei

Ja, selvsagt. Amol er sikkert 'Åmål er en svensk by i Västra Götalands län, i landskapet Dalsland. Den er administrasjonssenter for Åmål kommune. I år 2000 hadde byen 9 355 innbyggere. Åmål er Dalslands eneste by og ligger på begge sider av Åmålselven («Åmålsån») som renner gjennom byen og ut i Vänern.' - sakset fra Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.