Gå til innhold
Arkivverket

[#83661] Fillip Harald Sørensen i adressebok Oslo 1915-1930


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg har problemer med å finne opplysninger om ekteskap til en Fillip Harald Sørensen, født 1897.Dåp og konfirmasjon har jeg, likeledes hvor han befinner seg i 1900 og 1910.Han gifter seg omkring 1928-1930 med Sara Hansine Henriksen. Vielsen har jeg ikke funnet enda. Men før det skal han ha vært gift og fått 3 døtre, Edith, Ruth og Ingrid. Jeg har ikke navn på moren og heller ikke vielsen. Hun døde og hva som skjedde med døtrene er uklart.Jeg håper derfor at det skal være mulig å finne familien i en adressebok. Eller er det vanskelig ?På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Aftenposten 29-12-1953:Drosjesjåfør Filip Harald Sørensen døde 23-12-1953, 56 år gammel. Svanhild Sørensen, barn, svigerbarn, barnebarn og søsken. Begraves på Nordre Gravlund onsdag 30.desember kl.11.30Iflg. adressebok for Oslo 1955 bor enkefru Svanhild Sørensen i Vogtsg.19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, Carsten - men det var rart !NÅ ble jeg VELDIG stuss på om det kan være feil Fillip !! Men hvor mange Fillip Sørensen født omkring 1797-1798 i Oslo kan det finnes ?Grunnen til at jeg ville finne en vielse var faktisk å få 100% bekreftet at det er rett person.Dette må sjekkes! Kanskje noen med tilgang til adressebøker kan finne noe fra et tidligere tidspunkt ?Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har fått tilbakemelding om at Vogtsgt. er rett, men hustruen het vitterlig Sara ! Jeg skjønner at det kan være feil i en kilde, men i to ??Har du tilgang til adressebøker fra før 1950 ? 1930-40 hadde vært ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.