Gå til innhold
Arkivverket

[#83681] Legsmand/Reserue Legsmand


Gjest Kai Løseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg tenker at legsmand er legdens soldat. Mener å huske at 1701 er et soldatmanntall? Reserue legsmand blir da reservesoldaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Iflg. HL: Lenke er han 'oppsitter på en gård eller et bruk som utgjorde del av en soldat- eller fattig-legd'.Men eg han nok sett at berre ein av brukarane i legda vart titulert legdsmann, og det var noko som førte med seg utvida ansvar for oppgåvene til legda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Løseth

På denne sida:http://www.arkivverket.no/URN:db_read/ft/38457/39er der ein Knud 65 'Legsmand, varit Soldat'. I ein alder på 65 år er det vel mest truleg at 'Legsmand' er ei sivil nemning,og ikkje aktuell som stridande. I Ivar Aasen Norsk Ordbog, ny utg.2003 finn eg: Legdarmann, m. Rodemand, Forstander for en Soldater-Lægd.Eg tolkar det då slik at 'Reserue' (reserve) tyder at han var reservesoldat og 'Legsmand' slik Arnfinn (4) og Ivar Aasen forklarer det. Tusen takk til alle for god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.