Gå til innhold
Arkivverket

[#83686] Gabriel Gabrielsen og Malene Olsdatter hvor kom de fra?


Gjest Arne Jarlind
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Jarlind

For noen amerikanere prøver jeg å finne deres slekt.Gabriel Gabrielsen ble født 21.01.1827 i Bergen. Han ble døpt den 04.02.1827 i Domkirken, Bergen.Foreldrene var Gabriel Gabrielsen og Malene Olsdatter. De bodde under adressen rode 15 nr 19 som er Starvhusgaten 6.Foreldrene fikk fem barn som ble døpt i Domkirken. Jeg finner ikke foreldrene døpt eller viet i Bergen. Gabriel dør 15.03.1862 - 66 år og Malene Olsdatter dør 08.11.1858 - 79 år, begge Domkirken.Er det noen som har kjennskap til disse personene og hvor de kom fra?mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Jarlind

Hei Ann-MaryDette var et godt innspill. Det kan godt tenkes at det er rette folkene. Jeg får undersøke om det finnes noen bygdebok for stedet.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

På Garden Hauge i Gloppen står det i BB Vereide Sokn, Gabriel f 1798, var en kort tid i Bergen, kom hjem igjen og i 1822 gift med Malene Olsdtr. Føleide, utflytt til Bergen i 1823. Foreldrene til Gabriel var, Gabriel Jonsen Hauge 1749-1831 gift 1777 med Marte Jørgensdtr. Hunskår 1753-1841. Foreldre til Malene var, Ole Mikkelsen død 50 år i 1809 gift 1784 med Brite Øisteinsdtr. Føleide 1757-1845. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.