Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Langer

[#83724] Niphrites - dødsårsak

Recommended Posts

Gjest Tom Langer

Hei har i dødsprotokoller for Kristiania støtt på det jeg tror er et medisinsk uttrykk: 'Niphritus' - under dødsårsak. Jeg har forsøkt å sjekke i svenske lister over medisinske ord, uttrykk, men har ikke klart å finne dette eller noe matchende. Uttrykket er skrevet i noe som ligner gotisk håndskrift.Kan noen hjelpe - gi råd? På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Er du sikker på at det ikke er 'Nephritis' det står?? (Nyrebetennelse)Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fant dette: Lupus nephritis is an inflammation of the kidney caused by systemic lupus erythematosus (SLE), a disease of the immune system. SLE typically causes harm to ... Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Langer

Stor takk til Else B og Ann-Mary EngumNephritis, med nyrebetennelse på litt forståelig norsk, er nok det som står i dødsprotokollen.Jeg undres over at ikke et slikt uttrykk også står i en svensk (nettbasert) ordliste - medisinske ord, uttrykk.Men takk for raske oppklaringer!Tom L

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.