Gå til innhold
Arkivverket

[#83758] ArkivDigital Sverige


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Hei! Kom over en side med slektforsking i sverige som heter ArkivDigital og lurer på om noen har testet abbonementstjenesten Ad online, og om dette er enkelt å bruke? Slekten på både mors og far side havner i sverige og vurderer om jeg skal betale for et abonnement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Som 1/4 svensk med røtter i Värmland, Dalsland og Gävleborg er min erfaring med Arkiv Digital/AD Online entydig positiv. Jeg har tidligere også abonnert på det svenske riksarkivets SVAR men i mitt tilfelle passet AD Online bedre, bla pga deres scanna skifter i tillegg til kirkebøker og mye annet.Hvorfor ikke prøve et ukesabonnement og teste det ut. Hvis du innen 9 januar finner ut at dette er noe du kan bruke, har Arkiv Digital et tilbud om kr 995 SEK for et år – gyldig fra utløpet av ditt evt ukesab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Jeg har også bare skryt å komme med til Arkiv Digital. Enkelt å bruke og liker at det som er innscannet er i farger. Dette gjør at det i flere tilfeller er enklere å lese. Men - synes jeg det er at man ikke kan lagre kirkeboksider som bilder(Dette er sikkert komplisert). Men har løst det fint med et 'Screen-Capture' program ;)Ellers meget fornøyd, anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Har bare godt å si om Arkiv Digital. Du kan lagre bilder av sidene, trykk på Arkiv ,på øverste linje til venstre,og på spara bilden.jeg lagrer i bilder i mine dokumenter. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.