Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83830] Stange/Romedal: Lars Pedersen og Johanne Pedersdatter f. ca. 1793-94

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Søker opplysninger om Lars Pedersen og Johane Pedersdatter fra Stange/Romedal. De giftet seg 4. februar 1814 i Stange. De fikk sitt første barn på Walbergeie i 1815. I perioden 1816-1825 bodde de på Refsahleie og i 1828 på Trosvigeie. (Jeg har funnet vielsen og dåpsinnførslene). I 1831 flytter familien til Romedal (har funnet både utflytting og innflytting). Har funnet sønnen Peder sin konfirmasjon i Romedal i 1831, men ikke de andre barnas konfirmasjon. Han bodde da på Rifsrud. Jeg har ikke tilgang på Romedalsboka bind 4 hvor denne gården nevnes. Hva skjedde videre med familien? Når døde Lars og Johanne?Jeg leter også etter dåps- og FT1801-oppføringen for Lars Pedersen, som skal være født omkring 1793, antakelig i Stange. Noen aktuelle innførsler er: *FT1801 Stange: Lars Pedersen, 6 år på Wiig, uekte barn av Berthe Erichsdtr og tvilling med Olive Pedersdatter. * FT1801 Stange: Lars Pedersen, plejebarn, 8 år på Houg yttre (fosteforeldre Ole Andersen og Pernille Olsdatter) Kan Lars være født i Romedal? *FT1801 Romedal: Lars Pedersen, 6 år på Hoxrud, barn av Peder Pedersen og Mari Olsdatter. Jeg har ikke sett i Romedalboka bind 4 om det står noe om familien under Haugsrud.Har heller ikke funnet Johanne Pedersdatter sin dåps- og FT1801-innførsel, hun skal være født i 1794. Aktuelle innførsler er: * FT1801: Johanne Pedersdatter, 7 år, barn av Peder Jensen og Kari Larsdatter på Gillund. Familien er nevnt i webutgaven av Stange bygdebok, men det står ikke hvem Johanne giftet seg med.Er det noen som kan hjelpe?Med vennlig hilsen Randi Hagen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.