Gå til innhold
Arkivverket

[#83830] Stange/Romedal: Lars Pedersen og Johanne Pedersdatter f. ca. 1793-94


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Søker opplysninger om Lars Pedersen og Johane Pedersdatter fra Stange/Romedal. De giftet seg 4. februar 1814 i Stange. De fikk sitt første barn på Walbergeie i 1815. I perioden 1816-1825 bodde de på Refsahleie og i 1828 på Trosvigeie. (Jeg har funnet vielsen og dåpsinnførslene). I 1831 flytter familien til Romedal (har funnet både utflytting og innflytting). Har funnet sønnen Peder sin konfirmasjon i Romedal i 1831, men ikke de andre barnas konfirmasjon. Han bodde da på Rifsrud. Jeg har ikke tilgang på Romedalsboka bind 4 hvor denne gården nevnes. Hva skjedde videre med familien? Når døde Lars og Johanne?Jeg leter også etter dåps- og FT1801-oppføringen for Lars Pedersen, som skal være født omkring 1793, antakelig i Stange. Noen aktuelle innførsler er: *FT1801 Stange: Lars Pedersen, 6 år på Wiig, uekte barn av Berthe Erichsdtr og tvilling med Olive Pedersdatter. * FT1801 Stange: Lars Pedersen, plejebarn, 8 år på Houg yttre (fosteforeldre Ole Andersen og Pernille Olsdatter) Kan Lars være født i Romedal? *FT1801 Romedal: Lars Pedersen, 6 år på Hoxrud, barn av Peder Pedersen og Mari Olsdatter. Jeg har ikke sett i Romedalboka bind 4 om det står noe om familien under Haugsrud.Har heller ikke funnet Johanne Pedersdatter sin dåps- og FT1801-innførsel, hun skal være født i 1794. Aktuelle innførsler er: * FT1801: Johanne Pedersdatter, 7 år, barn av Peder Jensen og Kari Larsdatter på Gillund. Familien er nevnt i webutgaven av Stange bygdebok, men det står ikke hvem Johanne giftet seg med.Er det noen som kan hjelpe?Med vennlig hilsen Randi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Randi! I Romedalsboka b.4 står det under Haugsrud at Lars dpt.5/7-1795 er bonde på Filset. Under Filset b.5-I står det at han ble gift med Marthe Pedersdtr. Filset dpt. 26/7-1795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Takk, Anne Karin! Godt nytt år forresten! :) Da er det ikke Lars som du nevner. Holder en knapp på at det er pleiebarnet på Houg yttre i Stange som er riktig Lars.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.