Gjest Else Marie Eriksen Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Noen som vet om det finnes noen opptegnelse over misjonærer som var i Kongo etter krigen. Min morfars bror var misjonær der, hans navn var Sigurd Trygve Jacobsen eller Nilsen. Tror han brukt Trygve som hovednavn. Noen av søsknene tok Jacobsen etter faren Jacob og noen behold Nilsen etter farens etternavn. Han var født på Jahreiet i Bærum i 1980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Han burde vært omtalt i Norsk Misjonsleksikon, men det er han ikke. Når er han født og hva het foreldrene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Søkte på google og prøver ei lenke. Men det står at han døde 1894.Brukte JacobsenLenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Ps! Står på side 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Marie Eriksen Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Det er nok en skrivefeil at han døde i 1894, tvillingbroren Kristian døde da. skal sjekke det næremere. Moren het Anette Nilsen og faren Jacob Nilsen. De bodde på Jahreie i Bærum. Det var mange unger i familien. Han var født i 1894 (skrev feil i første innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 De døde begge to Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Her er familien 1900Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Januar 10, 2011 Del Skrevet Januar 10, 2011 Her er familien 1900Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Marie Eriksen Skrevet Januar 11, 2011 Del Skrevet Januar 11, 2011 Takk skal dere ha, jeg må tydeligvis huske helt feil. Mener bestemt jeg ble presentert for en onkel av min mor hos Gudrun, og at han var/hadde vært misjonær i Kongo. Min morfar var Andor. Jeg må nok sjekke litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts