Gå til innhold
Arkivverket

[#83872] Misjonær


Gjest Else Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Marie Eriksen

Noen som vet om det finnes noen opptegnelse over misjonærer som var i Kongo etter krigen. Min morfars bror var misjonær der, hans navn var Sigurd Trygve Jacobsen eller Nilsen. Tror han brukt Trygve som hovednavn. Noen av søsknene tok Jacobsen etter faren Jacob og noen behold Nilsen etter farens etternavn. Han var født på Jahreiet i Bærum i 1980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Eriksen

Det er nok en skrivefeil at han døde i 1894, tvillingbroren Kristian døde da. skal sjekke det næremere. Moren het Anette Nilsen og faren Jacob Nilsen. De bodde på Jahreie i Bærum. Det var mange unger i familien. Han var født i 1894 (skrev feil i første innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Eriksen

Takk skal dere ha, jeg må tydeligvis huske helt feil. Mener bestemt jeg ble presentert for en onkel av min mor hos Gudrun, og at han var/hadde vært misjonær i Kongo. Min morfar var Andor. Jeg må nok sjekke litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.