Gå til innhold
Arkivverket

[#83891] Maleren Sigurd Engholm


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg trenger hjelp til å finne ham. Jeg har et maleri 'Fra Maridalsvannet 1904' av ham, se bilde, men finner ingenting om ham selv.

bilete10887.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at Carsten fant Maler Enholm. Jeg søkte på Engholm og fant en annen maler med svensk opprinnelse her. Lurte på om det kunne være familie? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at Carsten fant Maler Enholm. Jeg søkte på Engholm og fant en annen maler med svensk opprinnelse her. Lurte på om det kunne være familie? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk til Gunn og Carsten.Jeg manglet en 'g' altså. Sigurd Engholm var altså 23 år da maleriet ble malt. Jeg finner ingenting om ham som maler senere. Noen andre Engholm er malere, men trolig ikke kunstmalere.Da maleriet er noe krakelert og rammen ikke bra, så var jeg forberedt på at det går i søpla, men ville først sjekke om det var en kjent maler. Det virker ikke som om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.