Gå til innhold
Arkivverket

[#83898] Kven var foreldra ?


Gjest Kåre Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Paulsen

Kven var foreldra til Nils Nilsson 1817-1893 g.m. Brita Vikingsdtr. (Steig) 1812-1893, begge fra Sogn og Fjordane ? Brita sine foreldre var Viking Sveinson Steig og Brita Pedersdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

'Din 'Brita'?Brithe Vikingsdatter,døpt 25 juli 1813 .:Foreldre :Viking Svendsen og Brithe Pedersdatter: Kirkebok for Sogndal,venstre sideLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Familien i Hafslo i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=f61425&gardpostnr=118&personpostnr=795#nedre>LenkeHer døpes en Niels med far Niels Nielsen Krogen og mor Anna Carlsdatter: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 3 (1807-1821), Kronologisk liste 1817, side 56. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

14. september er der også en Niels som døpes med foreldre Niels Uren og Anna ..: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 3 (1807-1821), Kronologisk liste 1817, side 58. Permanent sidelenke: Lenke (Nederst v. side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til sist en Niels som døpes i februar 1818 med foreldre Nils i Kvam og Anna: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 3 (1807-1821), Kronologisk liste 1818, side 66. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1993&idx_id=1993&uid=ny&idx_side=-67>Lenke (øverst v. side)Jeg legger inn dåpen til Nils og Brithes datter Brithe (som er 22 år i 1865)f. i 1844: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 5 (1834-1852), Fødte og døpte 1844, side 85. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Dåpen til datteren Kari, f. 3. døpt 11. februar 1855: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 9 (1852-1873), Fødte og døpte 1855, side 53-54. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 20)Faddere fra Qvam, Alme, Smedegaard, Prestegaard og står det Bræbakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Paulsen

Takk til dere som har gitt opplysninger. Men i innleggene fra dere, kan jeg ikke finne hvem som er foreldrne til Nils Nilsson (1817-1893). Det er foreldrene hans jeg prøver å finne. Det ser ut for at det blir vanskelig å finn dem. Men takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei!Nr. 2) Brudgommen 'Niels Nielsens' oppholdssted skal väre 'Brudebakken'.Har problem med og komme inn på FT 1801, men jeg tror att foreldre til uekte 'Niels' i 1817 (nr. 4), er 'Niels Nielsen' 9 år på 'Krog/ Krogen' i FT 1801 'Luster' og 'Anna Carlsdtr.' 9 år på 'Kintserdahl' i FT 1801 'Hafslo'.I konfirmasjonen til 'Niels' i 1833 ?, står 'Kintserdahl' nävnt som födested.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Paulsen

Hei Svehn.Det stemmer at familien til Nils Nilsen (Nilsson) var fra gården Brudebakken i Kinserdal i Hafslo. Ser ut for at det er de rette foreldrene du har funnet. Opplysningene stemmer med de familieopplysninger om Nils som jeg har fra før. Tusen takk for hjelpen !Mvh Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.