Gå til innhold
Arkivverket

[#83905] Kjende og ukjende møringar første halvdel av 1600-talet.


Gjest Finn Oldervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Seiring

Hei. Bare en liten opplysning vedr. innlegg 14. Denne Gjert Gjertsøn hadde Holst som familienavn. I gårds- og slektshistorien for Bodin, Bodin Bygdebok II, bind 6 B har forfatteren Terje Gudbrandson skrevet at Gjert er eier av bl.a. Valnes i 1645, og at han overtok denne gården fra Willum Lingh (stamfaren til Lind-slekta i Salten/Nordland). Gudbrandson skriver også at Willum Lingh står som eier av Valnes fra 1618 til 1634 og videre at det antakelig var 'skyldskap' mellom Holst-slekta og Lind-slekta. Dette har kanskje ingen betydning for debatten, men ville bare nevne det likevel.Mvh Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Leif (22)Eg skal ikkje kommentera dette så mykje no, men heller koma attende etter kvart som eg får gått igjennom lensrekneskapa for området, - og det tek si tid.Det høyres jo ikkje så usannsynleg ut at Anna på Horsdal kan vera identisk med Anna Benchestok, for ho sit jo m.a. med 2 våger i Tillnes i 1625 attåt dei to vågene i Horsdal. Tippar at desse to vågene er dei same som er oppført blant gardane til Benkestokk i 1620. Her ser vi at enken Horendal eig 2 våg i denne garden, samt 2 våg i Tiellnes. Lenke Den siste av desse gardane er vel den som står som nr. 3 blant Benkestokk-godset i 1620. Sjå innlegg (23)!Johan (24)Ja det var ein del Teistar knytt til namdalsområdet alt på 1400-talet, så denne Oluf Teiste nedstammar truleg frå ein av desse.I tillegg til dei Teistane du nemner i Misund, så var det også Teiste i Vestnesområdet i Romsdal andre halvdel av 1500-talet. I utgangspunktet var vel Teiste knytt til Romsdal først og fremst, men kjeldene viser jo det var Teistar i heile Midt-Noreg og etter kvart spreidde dei seg meir eller mindre over heile landet. Lurar forresten på om ikkje Arne Kvitrud har samla ein del stoff om Teiste i ein artikkel som ligg på nettet?Leif (25)Ja, truleg har du rett i at det skal vera Gåsvær.Torbjørn (26)Fint at du fekk plassert denne Gjert Gjertsson for meg. No veit eg i alle fall litt meir. Holst er eit interessant namn, men også eit vanskeleg, då det i utgangspunktet truleg betyr ein som kjem frå Holstein. Eg spurde om ein lensmann Claus Holst her tidlegare i debatten om nordlendingane, men har ikkje fått noko respons til no. Claus bodde på Hølen i Nesna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Seiring

Hei. Finn - det kan godt hende at den Claus Holst du nevner har med Gjert Holst å gjøre. Gjert Holst dukker opp i Arnøya i Gildeskål der han tar over kremmerleiet etter Willum Lingh/Lind. I 1667 finner vi at Willums sønn Hertvig eier en ganske stor jordpart samme sted sammen med Magret Gjertsdatter. Hun står som eier i 1667-68 og nevnes som 'Gjerts enke'. Da har Hertvig fått hand om Valnes, og jeg tror at Gudbrandson av dette mener at de to slektene var i slekt eller familie. Han har jo ikke gransket så mye ang. Gildeskål, og der burde ha vært gjort et skikkelig arbeid. Gildeskål er en mørk flekk i et ellers ganske godt slektsbehandlet distrikt.Hilsen Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Torbjørn (28)Ja, det er litt dumt at denne interessante delen av Salten er såpass lite forska på. Har du forresten sett spørsmålet mitt (40) i debatten om hustruer og fruer (83405). LenkeDet gjeld ei Hustru Anne på Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Johannessen

Jeg ser nå at tidlig på 1600-tallet er Grønningen brukt som betegnelse på Grønøy i Meløy. Jens i Grønningen (13) går igjen i skattelistene over leilendinger. Om han er identisk med Jens Sørensen er vanskelig å si ettersom han ikke ser ut til å være omtalt med patronym i leilendingslistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Finn. - Du nevner en Claus Holst på Hølen i Nesna. -- Det var en Claus på 'Hollen' i Nesna i 1610, men dette er nok ment å Huglen tror jeg det må være. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Leif (30)Ja, om vi leitar trottig nok så kan det vel hende vi finn ein stad han står oppført med patronymikon også?Alv (31)Takkar for innspel, men debatten om Claus er det vel best vi tek under tråden om nordlendingane. I innlegg (1) i den debatten er det lenka til eit brev som Claus har vore med å utsteda. Der er også seglet hans, men det er for smått attgjeve til at ein kan få noko ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Seiring

Hei.Ja, Finn, jeg ser du nevner hustru Anne, og det har jeg også gjort i Lund-debatten, innlegg 581. Og jeg mener som du at hun må være kona/enka etter en av de nevnte Kusse-menn i Steigen/Hamarøy. Men noe nærmere har jeg ikke kommet. Når det gjelder Gildeskål har vi jo den situasjonen at kirkebøker ikke er bevart for tiden før ca. 1770. Vi vet at der har vært ihvertfall en kirkebok før den tid, men hvor den/de er blitt av vet vi ikke. Tradisjonen om at de skal være ødelagt av brann finnes det visst ikke noe bevis for. Skiftemateriellet eksisterer dog, og vi har jo også andre kilder som kan opplyse om slekter mv. i området. Men hvem skal gjøre jobben?Hilsen Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hei og takk for innspel Torbjørn!Eg har kommentert det du skriv i debatten om Hustru og Frue (debatt nr. 83405), då eg meiner det høyrer best heime der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Finn Oldervik

I starten av denne debatten drøfta vi ei lita godssamling som tilhøyrde m.a. Hr. Arne på Sunnmøre. Vi landa vel eigentleg på Hr. Arne Olavsson Teiste i Herøy, men dette er det tydeleg andre meiningar om, utan at eg skal ta stilling til spursmålet her og no. Lenke. Arne&nr=1&antinnlegg=24&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.