Gå til innhold
Arkivverket

[#83931] Hvem er Hans Rasmussen Statelle 16 år, konf. i 1793 i Bamble.


Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Kan noen finne noe mer ut om denne Hans Rasmussen (HR) 16 år, Statelle, konfirmert i Bamble i Telemark 1793 ???? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7823&idx_id=7823&uid=ny&idx_side=-148>Lenke Det er nr. 11 på v. side. Jeg kan ikke finne ham hverken som døpt eller begravet i Bamble, heller ikke på FT-1801.Årsak til at jeg har havnet i Bamble det er: Min HR. hadde sterk tilknytning til gården Eskedal i Hedrum. Flere av fadderne til HR. sine barn kom fra Eskedal. Far til disse faddere var Ole Knudsen Eskedal, d.1779, 68 år. Iflg. L. Berg skal han være fra BambleTemaet er ellers til behandling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Jeg registrerer at i Telemark ser det ikke ut til å være mye hjelp å få. Dette kan jo ha sin årsak i at det for Bamble ikke er reg. noen tilgjengelige bygdebøker.Likevel;- Er det noen som tidligere har erfart at selv om en er konfirmert i Bamble, så kan man være døpt andre steder, og da i tilfelle; 'hvor' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Joda, det finnes da bygdebøker for Bamble, skrevet av C.S.Schilbred, men jeg vet ikke om de omfatter Stathelle.Og ja, men kan meget vel ha blitt konfirmert i Bamble selv om man er døpt et annet sted. Hvis familien har flyttet mens gutten var barn, ville jo det bare ha vært naturlig. Det er vel fornuftigst å lete i kirkebøkene fra de omkringliggende sogn og prestegjeld, f.eks. Langesund, Brevik, Eidanger og Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.