Gå til innhold
Arkivverket

[#83946] Hvordan finne frem til emmigranter?


Gjest Monika Gåserud
 Del

Recommended Posts

Gjest Chris Bingefors

Det var flott Jon!Hans Ruud var gift med Aagot och i 1930 års folkräkning hade de två barn, Harry 16 år och LeRoy 9 år. Aagot var född 1893-94 i Norge, modern hette Hilda Lind enligt folkräkningen 1920 då de bor hos modern. Harry var född 8 juni 1913 och dog 13 oktober 2003 enligt Social Security Death Index.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Name: Harriett B. Ruud SSN: 349-18-6450 Last Residence: 60021 Fox River Grove, Mchenry, Illinois, United States of America Born: 15 Apr 1926 Last Benefit: 60021 Fox River Grove, Mchenry, Illinois, United States of America Died: 9 Nov 1997 State (Year) SSN issued: Illinois (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

National Archives and Records Administration U.S. Naturalization Record Indexes, 1791-1992 (Indexed in World Archives Project) Record for Sally Bell

bilete10952.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Her er Sallys død:Birth Date: 1 Mar 1885Death Date: Oct 1966Social Security Number: 351-05-8535State or Territory Where Number Was Issued: IllinoisDeath Residence Localities: Elmhurst, Du Page, Illinois

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

Det eneste jeg ikke er helt enig i her er fødselsdatoen til Sally. hun var født ( ifølge kirkebøkene) den 21. mars i 1885, og ikke den 01.mars. men det kan vel hende at det er litt forandringer der også, siden de forandret etternavnene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Mannen til Sally:Name: Telford A. BellTitles and Terms (original):Death Date: 01 Nov 1938Death Place: Wilmington Township, Will, IllinoisGender: MaleAge: 38Estimated Birth Year: 1900Birth Date: 12 Jan 1900Birthplace: DeWar, IowaFather: John BellFather's Titles and Terms (original):Father's Birth Place: Cornwall, CanadaMother: Sarah LintnerMother's Titles and Terms (original):Mother's Birth Place: Jefferson, WisconsinOccupation: Painter and decoratorResidence: Chicago, Cook, Ill.Spouse: Sally BellBurial Date: 04 Nov 1938Burial Place: Cook, Cook, Ill.Cemetery: Irving ParkDigital Folder Number: 4008492Image Number: 2242Film Number: 1819312Volume/Page/Certificate Number: 49238Collection: Illinois, Deaths and Stillbirths, 1916-1947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

CANADIAN SKI CHAMPION IS NAMED NELS NELSONREVELSTOKE, B. C., Feb. 13.—NelsNelson of Rcvelstoke yesterday wonthe Canadian ski jumping championshipfor the third time in succession.With conditions ideal, he made thephenomenal jump of 1.70 feet. Lastyear's'record jump was 147% feet. NelsRuud of Chicago was the runner upwith a jump of 154 feet.---Fra Reno Evening Gazette 13. feb 1919. side 3.Reno, Nevada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika Gåserud

Jeg vil takk alle som har hjelpt meg her inne. Tusen takk alle sammen. Men nå har jeg et spørsmål til, hvordan går jeg frem for å finne gjenlevende slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.