Gå til innhold
Arkivverket

[#83949] Kirkebok for Mandal 1915-1918


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvilket sogn gikk Mandal under før 1918? Kirkebøkene for Mandal på Digitalarkivet starter på 1918, og jeg skulle ha funnet min bestefar Leif Emil Kristensen som gift før 1918. Ved giftermålet med Helga Haraldsen 14.08.1920 i Mandal er det oppgitt at brudgommen er fraskilt. Han var født i Trondheim i 1896, og dro senere tilbake dit igjen. Jeg er barnebarn fra hans 3. ekteskap der. Min mormors opplysninger om hans første ekteskap i Bodø i Nordland stemmer rett og slett ikke(ikke å finne der 1914-1918), og siden han ble gift 2 i Mandal er det naturlig å tro at han kan ha vært gift i Mandal første gang også. Jeg har tidligere letet i Skogn hvor han ble konfirmert i 1911, og har vel også letet noe i Trondheim for en stund siden.Tenkte på å legge ut lenke til giftermålet i 1920 i Mandal, men får det ikke til. Det var ikke noe problem på min gamle pc, men når jeg nå går inn på internett, Digitalarkivet og kirkebøkene faller det jeg har oppe på Digitalarkivet ut slik at jeg ikke får lagt inn noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Bjørg: Ja dette var min bestefar Leif Emil i 1910, men han er i tillegg ført sammen med sin mor i Trondheim og da født 22.03.1896. Han har forskjellige fødselsdatoer i andre kilder også, men da han ble døpt står det 22.03.1896 som fødselsdato.Jeg har prøvd Halse 1915-1918, og han ble ikke gift første gangen der. Så jeg får fortsette å lete flere prestegjeld i Norges langstrakte land. Dette virker som den berømte nåla i høystakken. Prøver pånytt igjen lenke til giftermålet i 1920. Kanskje andre ser noe jeg ikke ser, men jeg kan ikke se det står noe om hvor han var gift første gangen:Vest-Agder fylke, Mandal i Mandal, Klokkerbok nr. B 1 (1918-1931), Ekteviede 1920, side 171.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4008&idx_id=4008&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.