Gå til innhold
Arkivverket
Gjest unni Holt

[#83963] Hans Andersen f 24.6.1812 Enebakk og Anne Dothea Hansdtr f 10.8.1821

Recommended Posts

Gjest unni Holt

Disse fikk sitt 1 te barn Ingvold døpt 6.4.1845, Min ane er Nicoline f 8.1.1849, disse finner jeg ikke i FT 1865, skulle være en smal sak, takknemlig for hjelp! Mvh UnniKildeinformasjon: Akershus fylke, Enebakk, Ministerialbok nr. I 12 (1832-1882), Ekteviede 1845, side 25. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6239&idx_id=6239&uid=ny&idx_side=-25>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Er dette Nicoline sammen med sin mor og søsken i 1865? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Så vidt jeg har brakt på det rene, var Nicoline gift med Hans Johan Jørgensen f 1847 og ekteskapet varte livet ut! Jeg har notert Barna: Ester f? Hulda f 1846, Anna Therese f 9.5.1878, Ragna Karoline f 23.5.1881, Aksel Hjalmar f 24.6.1883, Jørgen f ca 1885, Thor Eidemar f ca 1890,Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Her er Hans Johan Jørgensen og Nicoline i 1885.Barn:Helga,Hulda,Anna,Ragna,Aksel og Jørgen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Kjempeflott!!! Disse har jeg lett lenge etter! Tusen Takk! Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Og her er Nicholine Jørgensen i 1875: Mannen Joh. (Hans Johan) og barna Aksel og Helga Josefine står ovenfor navnet hennes: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kan dette være mor til Nicoline i 1875? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Så fint! Jeg har notert at at Nicolines foreldre heter Hans Andersen f 24.6.1812 og Anne Dorthea Hansdtr 10.8.1821 fra Enebakk MVh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Da blir nok hun i innlegg 7 feil mor. Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen mellom Hans Johan Jørgensen og Nicoline Hansdatter 5 feb 1871: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=595&idx_id=595&uid=ny&idx_side=-221>LenkeLysningsprotokollen: LenkeNikoline ble konfirmert 4 okt 1863. Bodde på Tangen. (nr 43) LenkeEr dette hennes mor,tro?Finner enken Anne Dorthea Hansdatter Tangen som ble gift på nytt 8 okt 1858. Brudgommen het Gulbrand Olsen.(Nederst) LenkeDet er vel de som bor på Kampen i 1865:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Fantastisk! Jeg må si det går fort i svingene her! Ja, hun ble tidlig enke Anne Dorthea, så det kan nok stemme at hun gifter seg igjen. Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Utrolig! Jeg rekker bare å notere! Det skulle vært artig å vite når Hans Andersen døde. Jeg sitter å ser i kirkebøkene, men det er rimelig nå å tro en gang før 2 vielse, har litt mer holdepunkt nå. Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Har ikke funnet døsdfallet til Hans Andersen enda.Anton,sønnen til Hans Andersen og Anne Dorthea Hansdatter ble født 21 sept og døpt 10 okt 1853: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Jeg er målløs! Dette er ikke første gang jeg har hatt kontakt med deg, Husker du Ninieve Oppland? Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Hans Andersen døde 17 juni 1855(nr 43): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Hei Unni!Husker desverre ikke Ninieve. Har du temanr? Hilsen Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Ja, men da er det rett person! Topp, kanskje derfor jeg ikke har funnet henne på FT Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fant det nå! Bare moro å være til hjelp,Unni! Og tusen takk for fine tilbakemeldinger!Mvh Ann-Mary:-))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest unni Holt

Takker deg igjen for utrolig mye nytt stoff om denne fam. Det har vært kjempemorsomt! Litt misunnelig da for at du finner ting så fort! Mvh Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.