Gå til innhold
Arkivverket

[#84084] Caroline Cathrine Steensdtr g.m. Johan Henrik Ludvigsen, Tromsø


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

I 1838 vies 19 år gamle 'Jomfru Caroline Cathrine Steensdatter' til 33 år gamle enkemann Johan Henrik Ludvigsen. Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hammerfest, Ministerialbok nr. 3 (1821-1842), Ekteviede 1838, side 402-403. Permanent sidelenke: LenkeHan er født 1805 i Århus, DK, men er senere kjent som skipper, handelsmann, brennevinshandler mm i Tromsø.Han er enkemann i 1865, gifter seg på nytt i 1867 og dør i 1877 i Tromsø.Men denne Caroline Cathrine har jeg ikke funnet i Hammerfest og jeg lurer på hvem hun var ?De får en datter i København i 1839, vedlegger utklipp fra Garnisons sogn. Henne finner jeg ikke senere og hun kan jo være død som liten. I 1840 får de en sønn Johan Henrik, som også dør ved fødslen.Noen som har tips om denne damen ?Hilsen Litta

bilete10930.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har nå funnet ut at han i 1831 giftet seg i Larvik med en Anne Sophie Steen, men det ser ikke ut til at Caroline Cathrine Steensdatter har noe med den familien å gjøre.Han reiste mye og derfor kan også Caroline Cathrine ha kommet fra en annen plass enn Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.