Gå til innhold
Arkivverket

[#84118] Anton Martin Newgard (1859-1918) frå Christiania til Minnesota - frå Linnerud?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Martin Anton Newgard, til dagleg kjend som Anton M. Newgard, vert oppgjeven fødd i Christiania, Noreg 1.7.1859. Foreldri hans vert oppgjevne å vera Martin A. Newgard og Bertha Swanson, og Anton skal ha utvandra i 1877 eller 1879. Han gifte seg i Faribault Co., MN i 1886 med Bertha Severson frå Hafslo i Sogn.Kven var denne Martin Anton eller Anton M. Newgard?Eg har spekulert på dette i mange år og har KANSKJE funne eit bra alternativ i denne huslyden som i 1865 budde på Apalløkken plass, Linderud i Austre Aker, men som eg har vanskar med å finna att i kyrkjebøkene:-------------------Martin Amundson - husmann uten jord - arbeidsmand - 33 - AkerBerthe M. Olsd. - hans kone - 34 - AkerAnton Martinson - deres søn - 7 - AkerMathilde Martinsd - deres datter - 2 - Aker-------------------Desse namni synest å passa svært so bra, bortsett ifrå mori Bertha Swanson. Elles er det eit godt spørsmål kvar dei i so fall har plukka opp Newgard-namnet...?Eg vonar at kanskje einkvan dreg kjensel på denne huslyden og kan stadfesta om det er dei eg leiter etter?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Finner en Anton Martiniusen født 1/7 1859 døpt 11/9 1859 Åmot. Mor Pike Berthe Svendsen og far Martin Andersen Nygaardseie LenkeEt stykke unna Christiania da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Anne for imponerande og overraskande opplysningar om denne huslyden! Og so frå Åmot! Jau, det er eit stykke frå Oslo...No står det i grunnen berre att å finna ut kva matrikkelgard denne bustaden deira Søbakken ligg under! Og likeins kva gardar/plassar dei to foreldri hadde opphavi deira ifrå? Kanskje var Søbakken heimeplassen til Martinus under Nygård?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg strever framleis med å definera bustadene i Åmot der denne huslyden hadde tilknytting.Eg fann ut at August ved dåpen i 1865 er kalla Aaseteiget (det høver jo òg bra mned bustaden deira i 1865 - Søbakken under Åset!)Men då August vart konfirmert i 1880, står det at han var fødd på Nygaard! Og so finn eg han i FT1900 i lag med foreldri sine, men då på Langerud, som ser ut til å vera eit bruk under Glomstad i Åmot: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f00429&gardpostnr=17&merk=17#ovre>Lenke.MEN, August har i 1900 namnet Nygårdsmoen! Kan det tenkjast at Martinus og Bertha har butt på Nygårdsmoen som plassfolk og at Martinus var derifrå? Han heitte jo Nygårdseiget alt i 1859!Og vigsli frå 28.12.1860 (Lenke) saman med FT1865 for foreldri hans (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Nygårdsmoen, gnr.4, bnr.7. Det var 3 husmannsplasser ved Åsta som het Nygårdsmoen, søndre og nordre under Nygården og nordre under Åset nordre. Det er altså den første vi har for oss her.Martinius Andersen, sønn av Anders Fredriksen og Anne Larsdtr. f.22-6-1835, død 17-5-1915, gift 1861 med Berte Svensdtr. Andraa, Ytre Rendal, f.14-9-1835, død 16-3-1924. Barn:1. Anton, f.1-7-1859 (til USA)2. Rikka, f. 18-1-1863 (til USA)3. August, f. 1-4-1865 (neste bruker)4. Sirene, f. 12-4-1870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Carsten for avklarande og samstundes stadfestande innlegg! Då var med andre ord 'deduksjonen' min korrekt!Når det gjeld Bertha Svendsdotter, so ser eg at far hennar, Svend Hansson i 1865 var husmann på Andraastøen søndre i Ytre Rendal (Lenke). Dette ser ut til å vera ein husmannsplass under Sjøli nedre i Rendal!?Om dette òg stemmer, er problemet heilt løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Svend Hansen Andraastøen var nok Bertes stefar. Berte ble nemlig født 25.september 1834 i Ytre Rendal som datter av ungkar Svend Haagensen Aas og pige Rønnaug Andersdatter Svarstad - se nr.28 her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9192&idx_id=9192&uid=ny&idx_side=-41>Lenke (Hedmark fylke, Rendal, Ministerialbok nr. 4 (1829-1852), Fødte og døpte 1835, side 39).Moren Rønnaug Andersdatter ble 16.oktober 1836 gift med ungkar og jeger Svend Hansen Bjørnstad fra Øyer i Gudbrandsdalen - se nr.11 nederst på denne siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.