Gå til innhold
Arkivverket

[#84153] Romedal: Joen Nielsen (ca 1769-1842) og Gunnel Gudmundsdatter (ca. 1776-1841)


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Søker opplysninger om opphavet til Joen Nielsen (ca 1769-1842)og kona Gunnel Gudmundsdatter (ca. 1776-1841). Har funnet innførsler for dødsfall for begge. Siden kirkebøkene for Romedal er brent opp finner jeg ikke innførsel for dåp.Jeg tror Joen er den Joen Nielsen som ved folketellingen 1801 var inderste (31) land soldat og snedker på Harilstad i Rommedal. Han var mest trolig bror til huusmand Arne Nielsen – og sønn av Ingebor Arnesdtr (75), enke og inderste.Gunnel Gudmundsdatter skal være født ca 1776. Ved folketellingen 1801 er det trolig den Gunnild Gudmundsdatter (24) som var tjenestefolk hos bonden Ole Halvorsen på gården Skogsrud i Stange.Jeg har ikke tilgang på bygdebøkene for Romedal. Skulle gjerne sjekket bind 3 (Mågård) og bind 4 (Harilstad).mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei, Ann-Mary! Takk for hjelp! Uff, så dårlig av meg....Jeg glemte å skrive at jeg hadde innførslen for vielsen. Det er foreldrene deres jeg er ute etter å finne. Men uansett takk for hjelpen! Du er ofte på pletten du! Fint med slike folk! Har du noe tips om hvordan jeg kan lete når kirkebøkene er brent. Kan det være noe i skifter? Dette er vel husmannsfolk, i alle fall var Joen det.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei igjen Randi! Under husmannsplassen Harildstadbakken (Harildstadberget) finner jeg Nils Johansen f. ca. 1729 bg. 25/06/1787. Gift med Ingeborg Andersdatter f. og d. år ukjent. Barn nevnt i skifte: Kari g.m. Ole Lundseie, Siri g.m. Anders Sevaldsveen, Pernille 27 år, Malene 24 år, Arne 20 år (overtar plassen etter faren) og John 16 år. Bruttoformuen ved skifte var 17 rdl. og 19 skilling, gjelda var 16 rdl. slik at nettoen ble 1 rdl. og 19 skilling. Under Mågård finner jeg ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei Anne Karin! Godt nytt år! Det var flott! Er nok riktig familie dette, ja. Vi bør se litt på vår felles slekt igjen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.