Gå til innhold
Arkivverket
Gjest anita mauseth

[#84203] fødselstiftelsen i oslo etterlysning

Recommended Posts

Gjest anita mauseth

Er som kan gi meg oppl hvordan jeg finner oppl om de som fikk barn der i ca 1890

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anita mauseth

takk skulle gjerne hadt mere oppl enn det som står der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anita mauseth

er foreldrene til barna som ble født jeg vil vite noe om .Er det mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anita mauseth

er foreldrene til barna som ble født jeg vil vite noe om .Er det mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Løkke

Jeg tror ikke du finner noe mer enn det som står i dåpsprotokollene fra Rikshospitalet (se den lenken som Solveig i innlegg 2 ga deg). Men der finner du navn og fødselsår på foreldrene, og deres bosted. Så kan du gå videre til kirkebøker o.a. på deres hjemsted. Se for eksempel om du kan finne det samme barnet igjen i konfirmasjonslistene ca 15 år senere, på foreldrenes hjemsted.Du leter vel etter et bestemt barn og dets foreldre, antar jeg. Hvis du vet barnets navn og omtrent når det ble født, er det bare å lete i begge retninger, side for side. (På sykehusene er det alltid bare noen ganske få dager mellom fødsel og dåp.)Vet du ikke barnets navn, men ett eller begge foreldres navn, er det litt vanskeligere, men det skulle være mulig da også, med litt tålmodighet.Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest anita mauseth

vet hvem foreldrene var mer vet jeg ikke.Skulle ønske jeg kunne finne ut mer om de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Hvis du gir de opplysningene du har, pleier folk å være utrolig hjelpsomme i dette forumet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive