Gå til innhold
Arkivverket

[#84257] Hvordan søke i engelske kilder?


Gjest Kjell Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Knudsen

Jeg har behov for å undersøke om det døde en norsk kvinne i England, nærmere bestemt i Gloucester i 1863. Hvordan går jeg frem? Jeg har vært inne på hjemmesiden til National Archives, men finner ikke noe 'Skanna kyrkjebøker'. Finnes det en tilsvarende tjeneste?Med vennlig hilsenKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Takk for hjelpen. Jeg burde selvfølgelig tenkt på Ancestry. Jeg har hatt et prøvemedlemskap før, og har allerede tegnet et nytt. Jeg har vært inne på en folketelling for 1861 og sett på en bestemt husstand uten resultat. Mitt problem er at jeg ikke leter etter en navngitt person,så jeg skulle hatt en liste over døde i Gloucester i 1863, og det kan begrenses til januar,februar. Så må jeg bare se om det skulle forekomme et norsk navn der. Hvis ikke, må jeg etablere en ny teori i forbindelse med noe jeg skriver på for tiden.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Coan

Jeg kan ikke finne en kvinne født i Norge i Gloucestershire i 1861 på Find My Past http://www.findmypast.co.uk Hvis du søker etter en kvinne født i Norge i hele landet det er mindre enn 2 sider av navner. Hvis du vet hvis hun var gift eller ugift kan det ble lettere å søke. Men er du sikkert hun var i England i 1861?Er du sikkert hun døde i Gloucester og ikke i Gloucestershire. Kanskje du skulle også bruke Bristol som var i Gloucestershire på den tiden. mvh Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Takk til Else og Kristine for lenkene. Mitt problem er at jeg har en teori som jeg prøver å teste ut. Det er stor mulighet for at den er feil, men man må jo prøve. Det eventuelle dødsfallet var tidlig i 1863, så det er jo ikke sikkert vedkommende har vært i Gloucester i april 1861. Synd at folketellingen ikke var et år senere.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.