Gå til innhold
Arkivverket

[#84276] Etterkommere etter Ole Jacob Andersen og Selma Oline Christiansdatter - en overs


Gjest Unn Helgesen Linde
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line O. Eide

Ønsker dere å komme i kontakt med noen etterkommere, så finner dere bl a Larry Anderson og Orlen Anderson i Sioux Falls i telefonlister (whitepages.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Tusen takk til Hanne Line for opplysningene fra USA. Dette er helt strålende. Jeg har sendt en forespørsel til en av etterkommerne til den andre Alvide (Otilie Andersen), dvs kusine av de vi jobber med her. Han bor også i samme område og det kan jo hende at det har vært kontakt mellom familiene i og med at noen av dem har bosatt seg i de samme områdene.Forøvrig går det an å lete etter Alvilde sine barn i årene etter giftemålet på Grorud.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

HeisannDet første barnet stemmer nok, men barn nr to er jeg mer usikker på. Der er farens navn Lars. Har sjekket dette i fødselsregisteret også; Lenke Ellers stemmer det jo med både mors navn og bosted. Tror vi må sjekke Torvald sin fødsel/dåp for å finne ut om han har mer enn et navn, en feilskriving fra Torvald til Lars er vel ikke så veldig sansynlig. I følge ft 1910 er han født i Hakadal som vel er i Nittedal, AkershusHvis ikke han har to navn må vi høre med Aud om hun kan bekrefte eller avkrefte barn nr 2.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei igjenI Hakadal i Nittedal Lars Thorvald f. 06 10 1876, døpt 05 11 1876; Lenke barn nr 12.Da kan vi vel slå fast at barn nr 2 født i 1916 er Lars Torvald og Alvilde sitt ;o)Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Solveig Hovind

Hei Jeg har hørt om Harald men barn nr. 2 er jeg ukjent med. Imidlertid tror jeg at det stemmer når jeg registrer navnene på fadderne. mvh Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

I DIS Gravminner finner jeg følgende;Jens f. 10 10 1916 d. 15 08 1947Alvilde f. 17 10 1882 d. 09 04 1963Thorvald f. 06 10 1876 d. 26 10 1966Harald f. 16 06 1913 d. 10 07 2000Alle gravlagt sammen på GrorudMvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei AudDa bekreftet du noe jeg fikk mistanke om etter å ha sett på dåpen til Jens. Der er det nemlig kjøpmann Gudbrand Gudbrandsen og Sigrid Gudbrandsen. Kan hende vi finner dem også på Grorud da?Kjenner du til noen av dem som ble i USA?Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Takk Aud!Da havnet vi på Sigrid etterhvert her ;o)Foreløpig er dette det vi har; 1. f. 08 12 1884, døpt 26 12 1884, Gamle Aker2. Ft 1900 bosatt sammen med familien Mo (Moholt) Sandar i Vestfold3. Emigrerte fra Oslo 22 06 1907, ankom Ellis Island 06 07 1907 via Liverpool4. Er fadder for nevøen Jens i 1916, da gift GudbrandsenSpørsmål; - konfirmasjon, kan den være i Sandar? - når kom hun tilbake til Norge? - giftemål? - når er sønnen Johnny født?Det er flere Gudbrand Gudbrandsen i FT 1910, og jeg finner også flere i DIS Gravminner men ingen i Oslo. De kan jo i og for seg ha vært bosatt hvor som helst.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Solveig Hovind

Fant Gulbrand Gulbrandsen, landhandel ft 1910 Eidsvold født 22/9-1877,folketellinga for Stange herred. Verdt å sjekke denne. Vet ikke hvordan jeg lager lenke. mvh Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei begge to.Har noe opplysninger angående Alvilde Kirkeby.Hvis dere går til debat:Noen son ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955,gå til svar nr 968 og 970 der er det noe mer innformasjo om familen Kirkeby.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Solveig Hovind

Hei Stemmer her er Torvald og Alvilde Når det gjelder Sigrids sønn Johnny, så er Johnny Gulbrandsen dir. Sundøya restaurant rett person mvh Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

HeiLegger over det Carsten Scahnce har funnet for oss;Hilde Aftenposten 29-10-1966:Vår kjære omsorgsfulle far, svigerfar og bestefar, kjøpmann Thorvald Kirkeby døde idag, Rødtvedt/Drammen 26.okt.1966. På familien vegne, Harald Kirkeby og Sigrid Olaisen. Bisettes i Vestre Krematorium, nye kapell, tirsdag 1.nov. kl.13.30Adresseboka 1955:Thv. Kirkeby, kjøpm. Låvev. 33, BrynSigrid Kirkeby, frk. firma Kirkebys Trikotasje, Elisenb.v. 30Harald Kirkeby, disp. (Axel Jensen) I.Nilsensv. 1aHilde Aftenposten 16-11-1962:Gullbryllup Thv. Kirkeby og Alvilde, Låvev. 33, BrynAftenposten 18-4-1963:Anmeldte døde ved Oslo skifterett, Akeravdelingen, Alvilde Kirkeby, f.1882og Johnny og SigridHilde Gulbrandsen er ikke enkelt. Det nærmeste jeg kommer er:Johnny Gulbrandsen, dir. (Sundøya Restaur., Sundøya) Stensg.42Johnny Gulbrandsen, modellsnk- (Thunes Mek.V.) Hovinv.11bJonny Gulbrandsen, salgsrepr. (Princia Tekn. Kem. Fabr.) Etterstadsletta blokk 27bSigrid Gulbrandsen, enkefru, Fagerb.g.44Sigrid Gulbrandsen, enkefru, Marid.v.54Da kan vi anta at de ble i Oslo omårdet siden Aud bekrefter at det er Johnny som er på Sundøya RestaurantHar ikke funnet noen i DIS gravminner som passer med fødselsåret til Sigrid. Har funnet flere Johnny men ikke noen sikker kandidat pr i dag. I følge adressebok kan vi vel anta at Gulbrand døde før 1955. Vi kan jo vurdere begge kandidatene som er oppgitt som enkefru.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei igjen.Har søkt på viede men ikke funnet Sigrid gift men jeg for forsette i morgen.Ser også ut som Alvilde og Thorvald hadde en datter så der blir det å lete i kirkebøkene.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei begge to.Har søkt men har ikke funnet Sigrid gift men det er jo litt vanskelig når man ikke vet når hun er tilbake fra USA.Aud du vet ikke om Sigrid fikk flere barn? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

HeiJeg har også lett i kirkebøker uten hell. Hvilke har du jobbet med Hilde? Greit å vite om hilke vi har sett i. Jeg har funnet en Sigrid Gulbrandsen på DIS Gravminner som døde 250269. Dødsannonsen står nok i Aftenposten 040369, men jeg har ikke abbonement på å lese i Aftenposten sitt arkiv. Dermed klarer jeg ikke å tyde hvem som står oppført i annonsen.Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei.østre aker 1913 -1916,vålerenga 1913-1916,vestre aker 1913-1916,trefoldighet 1913-1916,paulus 1913-1916,johannes,kampen,jacob,gamle aker,nordstrand,oslo domkirke,tøyen alle 1913-1916 også grorud men det er lett å overse.Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.