Gjest Astrid K. Natvig Skrevet Januar 23, 2011 Del Skrevet Januar 23, 2011 I 1843 ble min oldefars tvillingsøster, Karen Svendsdatter, konfirmert i Hole, nr. 42: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8516&idx_id=8516&uid=ny&idx_side=-128>Lenke Permanent bildelenke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tom Larsen Skrevet Januar 23, 2011 Del Skrevet Januar 23, 2011 AstridHar du sett i dødsfallsmeldingene, når foreldrene døde eller søsken som døde uten arvinger.Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid K. Natvig Skrevet Januar 24, 2011 Del Skrevet Januar 24, 2011 hei, moren døde i 1842, året før hun ble konfirmert, og faren, Svend Olsen, i januar 1883. Faren haddde flytta litt på seg, og siden ca. 1850 bodd på Vefsrud (under Horn) i Lier, der han døde på plassen Løkkepotten. Er jo 'vegg i vegg' med Hole, men vet ikke om han kommer med i dødsfallmeldingene. Søsknene hennes hadde enten livsarvinger da de døde, hadde emigrert eller jeg vet ikke når/hvor de døde - så lett skal det ikke være.Har du/andre tilgang til dødsfallmeldingene i tilfelle Svend er notert i Hole???Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tom Larsen Skrevet Januar 24, 2011 Del Skrevet Januar 24, 2011 AstridHole har jeg, men siden han døde i Lier vil jeg tro at du finner han i dødsmeldingene der. Lensmann eller Sorenskriverens, jeg vet ikke hva som er bevart.Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid K. Natvig Skrevet Januar 24, 2011 Del Skrevet Januar 24, 2011 Jeg er helt 'blank' hva gjelder sånne opplysninger fra Lier, så håpet må være at noen har tilgang til evt. meldinger og deler de med oss...Astrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts