Gå til innhold
Arkivverket

[#84406] Giftemål Nord-Trøndelag i 1909


Gjest Terje Kr. Aune
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kr. Aune

Jeg søker mine besteforeldres giftemål i 1909. Aktuelle områder er Frosta og Leksvik/Ytterøy.Min bestefar er Kristian Kaspersen, f 31.10.1887 Frosta [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6588&idx_id=6588&uid=ny&idx_side=-150>Lenke Foreldre: Kasber Kristoffersen Aunan og Karoline OttesdtrMin bestemor er Elen Olsdtr/Dahl/Rønning, f 2.10.1880 Leksvik Lenke Foreldre: Ole Iversen (Gudbrandsdalen) og Jakobina Johan-Arntsdtr.Vigselsår 1909 er nevnt blandt annet i forbindelse med min fars fødsel. Min far er Erling Kristian Aune, f 7.12.1914, Havstein/Strinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kr. Aune

Takk for hjelpa. Der svant det håpet. Får fortsette å saumfare kirkebøkene i området med finkam, samt utvide tidsperioden i tilfell angivelsen av 1909 ikke er helt etterrettelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Etter som eldste sønn Karl er døpt i Leksvik, født 27.02.1909, ville det naturlige være at de er viet der, men det er de ikke i følge kirkebøkene for Leksvik og Stranda. Han er oppgitt som ektefødt så da må foreldrene være gift før den datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.