Gå til innhold
Arkivverket

[#84439] Brister i den nye løsningen


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Jeg vet ikke om dette er det beste stedet å påpeke en liten miss med de nye sidene, men jeg regner med att Digitalarkivets ansatte leser det som står her. Så - på de nye sidene er det tre flagg lengst oppe, to norske og ett engelsk. Jeg antar att de to norske er nynorsk og bokmål, men om man ikke ser eller forstår vad som står lengst ned på siden (lenkeadressen ---language/no_NB etc) så er det ikke lett å se hvilken man skall velge.Att layout er for åpen har mange sagt før, men jeg gjentar det, håper på samme effekt som med droppen som uthuler stenen ;-) Jeg vill helst slippe å dra sidene ned hver gang jeg blar i en kirkebok eller søker i en database. Min nåværende skjerm kan ikke snus 90 grader, det løste problemet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Når det gjelder flaggene, så vises teksten 'Bokmål' eller 'Nynorsk' dersom du holder musepekeren over venstre/høyre norske flagg, og tilsvarende 'English' om du holder musepekeren over det engelske flagget.Det er altså ikke nødvendig å se nedover siden for å finne det språket som passer best. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Det kanskje er forskjellig hvordan det fungerer med de ulike nettleserne.Jeg bruker Firefox. Det er jo vanlig med tekst under ikonen og slik trodde jeg det skulle være, men denne gangen så jeg ikke noe. Nå er det ikke slike flagg på alle sidene En del er det tekst der en kan velge mellom t.eks engelsk og norsk (og så til nynorsk), Vi kanskje skall vente å se hvordan det blir når omleggingen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.