Gå til innhold
Arkivverket

[#84444] Theodor Reimuth Larssen f.08.mars 1840 i Mandal, Vest-Agder


Gjest Lisbeth Akerholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Akerholt

Theodor R. Larssen og hans familie finner jeg i FT 1885 for Mandal. Han og kona har flere barn. Ved FT 1900 finner jeg kona i huset og yngste sønn sammen i Mandal. Hun er da enke. Hvor har det blitt av resten?? LenkeJeg mener å ha funnet sønnen Kristian Rikard gift 2 ganger. 1. gang i Mandal med Tomine. En sønn i det ekteskapet- Karsten Oliver f.1900. 2. gang gift en del år seinere i Sandefjord, med Hansine Kristine Hansen. En sønn i det ekteskapet også- Arne Konrad f.1916. Siden blir Kristian Rikard borte. Hvor blir han av?Yngste sønn Thorvald Karl mener jeg å ha funnet gift i Halse, Mandal med Hilda Mathilde Hansen fra Ringsaker. Der har jeg funnet en sønn Tom Harry f.3.mars 1909 i Mandal. Han finner jeg emigrert til USA i 1929.Hvor blir det av resten av barna til Theodor Reimuth og kona Kathrine (Anne Kathrine)?Takknemlig for hjelp!Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Akerholt

Hei GunnOg takk for sist! Det er riktig FT 1900 du har funnet.Et av barna fra 1885 tellingen er Andrea Klaudine med etternavn Kvam. Ingen av de andre har med dette etternavnet. Kan hun være pleiebarn? Mener at fruen i huset har kontakt til Kvam. Ellers er både Laurits August og Anne Tomine et mysterium.MvhLisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er mange Larsen f. i Mandal i 1900-tellingen:-) Dette er vel muligens det paret som bor midlertidig i Amerika? LenkeHar ikke funnet Andrea Klaudine Kvam i 1910-tellingen, men det er mange Kvam-navn der .Fortsetter litt i 1900-tellingen og i utvandrerlister.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Akerholt

Her har jeg funnet Theodor Reimut og Anne Kathrines giftemål 26.januar 1971 i Halse, Mandal.LenkeJeg har ikke klart å finne fødselen til dattern Andrea Klaudine i 1868. Derfor tror jeg hun kan være pleiebarn med røtter til Anne Kathrines familie.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det ble noe feil med lenken din til kirkeboka for Hasle 1871. Prøver med vielsen her , se nr. 26: LenkeSkulle tro at Kvam-navnet kommer fra et annet sted, og håper det er mulig å finne fødsel.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.