Gå til innhold
Arkivverket

[#84475] Elisabeth/Lisbeth Christiansdtr Richter, hvilken Christian er hennes far?


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Jeg har Lisbeth vigd til Amund Norum i Hemne 1666 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=vi16121717&gardpostnr=1269#nedre>Lenke. Spørsmål om hennes mann Amund Norum har jeg lagt inn i debatt 4851.På diverse hjemmesider ser jeg att det kan være i det minste ett par Christian Richter som kan være hennes far. Ett svakt indisium som peker mot Christian Boghart f 1704 er att hans kones fetter og familie (Lossius) er faddere ved Lisbeth og Amunds datter dåp i 1770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Fra hjemmesiden http://www.jeaas.com/avvik.htm, Feil i Alvdals bygdebok,siterer jeg følgende:'Kristian Richter c.1710- . Litt mer om han og familien fra no.fritid.slektsforsking.etterlysing i desember 2000, der det står følgende om fruen: Eva Elisabeth Kyhn er døbt 29 december 1712 i Trondhjem Domkirke, hun er datter af kapt.løjt. Ulrich Friderich Kyhn der døde 1720 (Han er nævnt i Olai Ovenstads militærbiografier) og Mette Lossius Kristoffersdatter født ca 1680, død 1718. Eva E. Kyhn blev gift med stiger ved Kvikne Kobberværk Christian Richter og de har en datter der blev gift med Amund. Eva Kyhn boede sammen med datteren og svigersønnen i Hefne i 1780. Ellers står det mer om richterslekten i denne tråen.'Det virker som om det er Christian Bogart som er far til Lisbeth. Eva Kyhn har jeg ikke funnet begravd i Hemne og heller ikke i funnet i FT 1801. Er det noen som har informasjon om hvilke kilder som viser henne i Hemne 1780?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.