Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leif Ingar Heimlund

[#84480] Anders Andersen og Lisbeth Larsdatter (d. 1774) på Stange

Recommended Posts

Jeg søker informasjon vedr. Lisbeth Larsdatter d. 1774 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=166&filnamn=gr04171762&gardpostnr=1103&personpostnr=1109#nedre>Lenke, hun er her oppgitt å være 50 år gammel ved sin død men finner henne ikke igjen som barn i Stange hun giftet seg i 1765 med Anders Andersen Lenke. Anders gifter seg opp igjen etter Lisbet,s død

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt E. Vesthagen

En grunn til at du ikke finner henne som døpt er at hun kan være født i 1723. For det året finnes det ingen kirkebok for Stange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det.., hun blir gravlagt relativt sent på året 1774 (13 nov.), og iogmed hun da er oppgitt å være 50 år kunne jeg håpet på å 'unngå' 1723, Håper ikke det er tilfellet med Anders Andersen også, er jo en kandidat i 1726 Lenke, har dog ikke rukket å 'spore' hele livsløpet hans :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt E. Vesthagen

Bare for orden skyld. Oppgitt alder ved dødsfall i Stange kan være opptil flere år feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke den Anders Andersen jeg søkte, Anders (f 1726)gifter seg med Anne Jonsdatter i 1757.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmeste i årene 1724-1740 som het Lisbet med far Lars var døpt i 1732, høres ut som et alt for stort hopp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen Lisbet Larsdatter i 1714-1722

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive