Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anita Holme

[#84537] Navnet Malode

Recommended Posts

Gjest Anita Holme

Min oldefar het Malode Jonatan Olsen, (f.19.07.1889), Jeg synes navnet hans er interessant og derfor prøver jeg å finne mer informasjon om det.Jeg har søkt i folketellingene om det er flere med dette navnet (fant ingen), jeg har også prøvd å google uten å finne noe.Derfor prøver jeg meg her. Er det noen som kjenner til opprinnelsen av navnet Malode?jeg har funnet noe informasjon om han og familien, men ingen har spesielle navn.Her er litt informasjon om han: Han er født den 19. juli 1889 i Bindalen. Foreldrene var Laura Larsdatter(f. 1869 Vik i Brønø (Brønnøysund)) og Ole Jæger Olsen.(f.1866 i Solstad Sogn B) Han hadde en bror Peder Olsen (f. 12.01.1892) Han hadde en søster Birgitte Johanna Olsen (f. 11.03.1897)De ble satt bort da begge foreldrene druknet i 13. august 1897Malode ble oppfostret hos tanten Thina (Tror at fødenavnet er Ingbertine) og onkelen Mekal på gården Melsteinen (Våg/Vik i Brønø).Malode døde 30.11.1913 i Brønnøysund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Jeg kjenner ikke opphavet til navnet Malode; faktisk første gang jeg hører navnet. Men her er i alle fall olderfaren din i f.t. 1910 - Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive