Gå til innhold
Arkivverket
Oddbjørn Johannessen

Virusprogrammet mitt reagerer på avatarene?

Recommended Posts

Oddbjørn Johannessen

Jeg vet ikke om dette er rett sted å stille dette spørsmålet, men jeg opplever noe pussig nå etter at forumene er blitt oppgradert. Hver gang jeg klikker på et innlegg (alle fora), blokkerer virusprogrammet mitt en URL med adresse www.gravatar.com. Det virker som om det er avatarene som gjør utslaget.

Virusprogrammet mitt er Trend Micro OfficeScan, og ovennevnte URL blir klassifisert som "malicious". Er jeg den eneste som opplever dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Opplever ikke det hos meg. Jeg har Norton 360 og googlet adressen du skrev. Norton godkjenner nettstedet som trygt.

post-162-0-15785400-1299145189_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Takk for svaret. Jeg har nå kjørt full virus-scan på min PC, men fant ingen "infeksjoner" der.

Den varslingen Trend gir meg, ser slik ut:

http://www.gravatar.com/avatar/65ca9a8c9760a8a2f8c9e22ba87cfdb2?d=http://forum.arkivverket.no/public/style_avatars/blank_avatar.gif

Current rating:

This URL is currently listed as malicious.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

På den lenken kommer det ikke fram noe, når jeg åpner den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Om du tar vekk avhukingen av 'Vil du vise medlemmers avatarer når du leser i forumet?' i Kontrollpanel/Forum, tror du det gir samme melding når du åpner innlegg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Det har jeg ikke forsøkt, men jeg har vært borte fra PC'n noen timer - og nå kommer det ingen varselmeldinger. Det ser imidlertid ut til at en del medlemmers avatarer ikke lenger vises.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eline Johansen

Virusprogrammet mitt er Trend Micro OfficeScan, og ovennevnte URL blir klassifisert som "malicious".

Trend er kjent for å være notorisk paranoid.

Jeg har en litt annen versjon av Trend, så forbehold om at fremgangsmåten er noe ulik, men hvis du går på Main Console - Internet & Email Control - Protection against Web Threats [settings] - Edit your list of approved sites og legger til www.gravatar.com i godkjente steder da? Forutsatt at du ønsker det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddbjørn Johannessen

Trend er kjent for å være notorisk paranoid.

Jeg har en litt annen versjon av Trend, så forbehold om at fremgangsmåten er noe ulik, men hvis du går på Main Console - Internet & Email Control - Protection against Web Threats [settings] - Edit your list of approved sites og legger til www.gravatar.com i godkjente steder da? Forutsatt at du ønsker det?

Jo, jeg er klar over Trends følsomhet (abonnement via jobben) - men det er første gang det kommer et utslag på www.gravatar.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.