Gå til innhold
Arkivverket
Arnfinn Kjelland

Kven var Hugo Lindkvist, far til barn døypt i Eiker 1916?

Recommended Posts

Arnfinn Kjelland

For ei tid sidan nemnde ein bekjent av meg at han ikkje visste kven farfar hans var. Det var etter dei skanna kyrkjebøkene kom på nett (men før 1910). Da var det litt morosamt å hente fram den berbare og slå opp på den skanna kyrkjeboka for dåpen til faren (f. 1916), slik at han for første gong fekk lese namnet på bestefaren:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4166&idx_id=4166&uid=ny&idx_side=-16 (permanent sidelenke)

Det gjeld nr 64, f. 5. august: Edvin Marinius.

Eg har prøvd å finn att karen i 1910, utan å vere sikker på korleis eg skulle trunkere søket i dette nye grensesnittet, og utan treff.

No får eg besøk av sonesonen i kveld, og det hadde vore litt morosamt noko nokon av spesialistane på denne nettstaden klarte å knekke nøtta :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore S. Falch

Jeg har arbeidet med en familie Lindqvist/Lindkvist i Drammen (- ikke langt fra Eiker) på 1800-tallet - se debatt-tråd 51076 i det gamle debattforumet - se spesielt mitt innlegg 5 av 26/1 2009. Kanskje er det en forbindelse med disse Lindqvist'ene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore S. Falch

Jeg ser nå at Hugo Lindkvist står oppført som "svensk" ved sønnen Edvins dåp i 1916. Dermed var nok mitt innlegg over et blindspor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arnfinn Kjelland

Jeg ser nå at Hugo Lindkvist står oppført som "svensk" ved sønnen Edvins dåp i 1916. Dermed var nok mitt innlegg over et blindspor.

Beklager - skulle sjølvsagt ha nemnt nasjonaliteten i første innlegget, og at han altså var gift. Takk for forsøket i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.