Gå til innhold
Arkivverket

Briggen "Tana" av Tvedestrand - forlist 30. mars 1897


Øystein Djuv-Stiansen
 Del

Recommended Posts

 

Siden du er godt engasjert i Sørlandsgenealogien; har du tilgang på den nye boken fra Vegårshei - som ble utgitt posthumt i 2010?

 

Jeg har hatt den på hjemlån fra biblioteket, men har nå levert den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Oddbjørn Johannessen

    31

  • Jarl V. Erichsen

    1

  • Helge Berntsen

    6

  • Øystein Djuv-Stiansen

    19

Det var for øvrig skifte etter Maren Pedersdtr. i 1813 - og etter Nils Torbjørnsen Bakke i 1825. Jeg har foreløpig ikke sjekket disse.

 

Kjempeflott! Men jeg antar at skiftene var i 1713 og 1725?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at vi nok har en felles interesse av å prøve å finne opphavet til Nils Torbjørnsen Bakke (og konene hans). Og det har vel du også, Helge?

 

Men det bør vel kanskje da startes en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Nå er vi vel så langt borte fra "Tanas" forlis at Buene/Bakke/Skuggevik etc bør få en ny tråd.

 

Regner med at du ikke har fått tid til å sjekke Tvedestrandsposten på Statsarkivet i Kr.sand vedrørende Tana. Det spørs vel om avisen kan tilføye noe til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Nå er vi vel så langt borte fra "Tanas" forlis at Buene/Bakke/Skuggevik etc bør få en ny tråd.

 

Regner med at du ikke har fått tid til å sjekke Tvedestrandsposten på Statsarkivet i Kr.sand vedrørende Tana. Det spørs vel om avisen kan tilføye noe til saken.

 

Jeg har dessverre ennå ikke fått sjekket Tvedestrandsposten, nei. De har nemlig ikke den på Statsarkivet her i Kristiansand, så vidt jeg vet - men de skal ha den på Aust-Agder kulturhistoriske senter i Arendal.

 

Jeg kan jo med det samme like gjerne ta med skiftet etter Niels Torbjørnsen Bakke - siden jeg tilfeldigvis nettopp fant det i en av de protokollene som ikke er indeksert. Dato: 26. september 1725:

 

Skifte 1725 Niels T. Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.