Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tyding tekst og underleg teikn i ei kyrkjebok frå Rennesøy.

Recommended Posts

Det er fleire ting eg lurer på med denne tekste. Han er å finna øvst på sida her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15842&idx_id=15842&uid=ny&idx_side=-333

Mitt forsøk på tyding:

3die Søndag i Faste (...) ved Houschen (...) døbt / Christian Hougvolstads Søn: / Klæmmeth / T: Ingeborg Garmanslund, Mallene Hougvolstad / Ellef Ha(...)land af Frue Sogn. Jacob Galtha, Klemmeth / Klemmethssøn Hougvoldstad.

To stader står det som eg tolkar som ein liten e med ein krusedull over. Eg finn dette teiknet fleire stader på sidene.

Er det nokon som klarer å tyda det eg manglar og som veit kva dette teiknet skal bety?

Du har jo selv tatt mesteparten av teksten her, bare begynnelsen mangler ;)

3die Søndag i Faste K. T. ved Houschen. Før Tienesten døbt osv. "K. T." står nok for "Kirke Tieneste"

De tegnene du lurer på, er det bokstavene i slutten av disse navnene, tro? Svend Ulnæss og Jacob Wold?

I så fall er det genitivs-s i slutten av hvert navn. Det gjelder introduksjonen av deres hustruer.

Takk for god hjelp!

Dei teikna eg undra meg over var store T-ar...! Eg må øva meg i å tenkja meir kreativt når eg les gotisk!

Er du elles samd i at barnet vert kalla Klæmmeth med æ, sjølv om ein fadder heiter Klemmeth med e?

Og kva trur du om gardsnamnet etter Ellef? Er det Haaland?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.