Gå til innhold
Arkivverket

Hans Ulrik Rist Nilsen Buksnes

Boel Nipsjö
 Del

släktshistoria  

1. 1. Vem var Hans Ulrik Rist Nilsen i Buksnes?

• Letar efter släktingar
      0

Recommended Posts

Jag letar efter Hans Ulrik Nilesen Rist född i Buksnes/Berg f 1816 gift med Petrikke Christiansdotter , Buksnes f 1818. deras dotter Christense Henrikke Hansdotter Rist f 1839 Hols Buksnes gifte sig med min morfars far johan Ludvig eklund f 1836 i Stockholm.

jag letar efter föräldrar till de förstnämda och mer om det finns men jättegärna efterkommlingar som bar barnbarn och ev om det finns släktingar i livet idag uppe i lofoten. Skulle vara så kul om man kunde finna några.

Finns det någon släkthistoria kring dessa människor??

Kommer att resa upp till lofoten o några andra platser som släkten finns på. :rolleyes:

Bästa H

Boel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag letar efter Hans Ulrik Nilesen Rist född i Buksnes/Berg f 1816 gift med Petrikke Christiansdotter , Buksnes f 1818. deras dotter Christense Henrikke Hansdotter Rist f 1839 Hols Buksnes gifte sig med min morfars far johan Ludvig eklund f 1836 i Stockholm.

jag letar efter föräldrar till de förstnämda och mer om det finns men jättegärna efterkommlingar som bar barnbarn och ev om det finns släktingar i livet idag uppe i lofoten. Skulle vara så kul om man kunde finna några.

Finns det någon släkthistoria kring dessa människor??

Kommer att resa upp till lofoten o några andra platser som släkten finns på. :rolleyes:

Bästa H

Boel

Hans Ulrich Nielsen Rist f.1816 Berg father was Niels Johansen Berg mother ( 2nd wife )

There was another son also named Hans Ulrich f.1788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.