Gå til innhold
Arkivverket
Hans-Petter Falao

Kirkebøker Oslo/Aker 1860

Recommended Posts

Hans-Petter Falao

Jeg leter etter dåp i Aker (Oslo øst) 1860. Bøkene for Aker slutter i 1859, mens de for Gamle Aker og Østre Aker først begynner i 1861. Har jeg oversett noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Jeg leter etter dåp i Aker (Oslo øst) 1860. Bøkene for Aker slutter i 1859, mens de for Gamle Aker og Østre Aker først begynner i 1861. Har jeg oversett noe?

Delingen av Aker prestegjeld skjedde i 1861. Vestre Akers kirkebøker begynner allerede på slutten av 1850-tallet. Jeg vet ikke sikkert, men jeg gjetter på kirkebøkene for Aker prestegjeld gikk over til å bli kirkebøker for Vestre Aker prestegjeld. Jeg ville derfor undersøkt Vestre Aker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans-Petter Falao

Jeg er stadig forvirret. Jeg har lett gjennom Grønkand og Vestre Aker for 1860. Han jeg leter etter er Edvard Emil Larsen f 22.01.1860 (FT1910). Han er er her feilaktig nevnt som Kristoffersen; resten av familien stemmer. Ved FT1865 bor familien på Vaalerengen, i 1910 i Bergensgate 8. Kan det være feil fødselsår i FT1910 so er årsaken til at jeg ikke finner ham? Andre steder å lete? Ref 1910: http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392142909/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans-Petter Falao

Via konfirmasjon fant jeg dåpen i Vestre Aker 11.03.1860. Der var angitt Oslo k(irke) som dåpssted. Hvor er det? (neppe Domkirken).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Umulig å redigere..<br>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Oslo Hospital/Gamlebyen. Forøvrig er det uoversiktlig i dette området på denne tiden - se innlegg i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Kan du være så snill å legge inn lenke til Edvard i 1865, og gjerne 1875 med det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.