Gå til innhold
Arkivverket
Marianne Solli

Vestfold

Recommended Posts

Marianne Solli

(1803-1817), Kronologisk liste 1810, side 86.

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070427640350

Jeg har funnet en Sebille Hansdatter som ble døpt i Hedrum kirke 21.01.1810 og ble konfirmert i Hedrum kirke 1828, side 534. Vaksinert i 1819.

Senere finner jeg en Sebelle Hansdatter som gifter seg med Lars Peter Jacobsen 19.01.1830 i Sandar kirke. Er det sannsynlig at denne Sebelle/Sebille er den samme som ovenfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Sandbu

Jeg reagerer på alderen; den Sibille som giftet seg i 1830 står oppført med alder 25 år, altså født ca. 1805.

Er ikke aldersforskjellen såpass stor at det nesten uansett kan utelukkes at det er hun som var født i 1810?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne Solli

Jeg reagerer på alderen; den Sibille som giftet seg i 1830 står oppført med alder 25 år, altså født ca. 1805.

Er ikke aldersforskjellen såpass stor at det nesten uansett kan utelukkes at det er hun som var født i 1810?

Hei Aud. Det som jeg tok for å være et ettall, er nok ... som du skriver ... et 5-tall. Derfor har jeg trodd Sibille var født i 1809. Jeg må nok se mer på dette. Ellers er der en Simensen som forlover, og den jeg hadde som mulig far, het Hans Simensen.

Først trodde jeg det skulle bli lett å finne en med dette navnet, men så viser det seg at Sebelle/Sebille/Sibelle ser ut til å ha vært motenavn i dette distriktet på den tiden.

Tusen takk i alle fall for at du svarte meg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive