Gå til innhold
Arkivverket
Niels Hegge

Opplysning om Gravlegat

Recommended Posts

Niels Hegge

Mine oldeforeldre Niels R.P. Hegge, død 6 januar 1890 og Birgitte Marie Christensen død 25 mai 1896, begravd ved Hemne kirke.

Jeg tror gravene som fortsatt er der betales av ett gravlegat. Hvordan kan man finne ut av dette for å se hvor lenge det skall vare og andre praktiske ting. Dette er spørsmål jeg har fått fra familie i USA som har vanskelig å forstå våre regler om tidsbegrensning av gravrett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Da må du ta kontakt med kirkekontoret i Hemne, det er de som administrerer eventuelle gravlegat, tlf. 72 45 55 88

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niels Hegge

Takk for raskt svar, dessverre er det der problemet sitter, de har hittil ikke vært villige til å gi opplysninger, kan det stå noe i skiftet om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Jeg finner ikke noe skifte i Hemne når han død eller i Kristiansund eller Hemne når hun dør. Det betyr vel at det ikke har vært noe offentlig skifte.

Forøvrig bør du kanskje utfordre kirkekontoret i Hemne på hvilken hjemmel de har for å nekte opplysninger om gravlegatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niels Hegge

Takk for informasjonen om skifte. oldefar var tidligere eier av Storfosen, så han hadde vel tidligere formue, men den kanskje var gitt bort til barna så det ikke ble midler som gjorde det nødvendig med skifte.

Jeg kommer selvfølgelig til å fortsette saken med gravlegatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive