Gå til innhold
Arkivverket
Marianne Solli

Vestfold

Recommended Posts

Marianne Solli

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sandar, Ministerialbok nr. 3 (1789-1814), Ekteviede 1803, side 221.

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070427610166.jpg

Øverst side 221 gifter U.K. Jakob Jakobsen ... fra ... seg med P. Andrea Maria Andreasdatter ... (S.fd?). Er det noen som kan tyde hvor de er fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Hans navn leser jeg som Jakob Jakobsen Skouen fra Arendal, og hennes som Andrea Marie Andreasdatter Sfrd.

Det siste er vel forkortelse for Sandefjord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (privat)

Hans navn leser jeg som Jakob Jakobsen Skouen fra Arendal, og hennes som Andrea Marie Andreasdatter Sfrd.

Jeg tror det snarere står ... Skoum fra Arendal. Det er da snakk om husmannsplassen Skåum under gården Fossnes i Arnadal sogn i Stokke prestegjeld.

Jakob Jakobsen er muligens sønn av Jakob Brynnilsen og Dorte Jørgensdatter på Nordre Skåum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne Solli

Tusen takk begge to! Så flinke dere er ... :)

Det er jo særlig morsomt å få enda flere opplysninger om denne slekten, som du sender meg, Kristian. Dobbelt takk!

Jeg er virkelig storlig fornøyd. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.