Tore Ringdal Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 I følge Lorens Berg kom Jeppe Pedersen som døde på Buer i 1772, antakelig fra Holtan. Og en Per Larsen drev bruk 2 på Holtan fra 1708 til 1748. I kirkeboken for Sandar 1709 tror jeg at jeg har funnet en Jeppe som døpes 10. november. Mener også å kunne tyde at farens fornavn er Peder, og at han bor på Holtan, men står det virkelig Larsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aud Sandbu Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Sandar 1709 Jeg leser Janss som patronym på Peder Holtan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Ringdal Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Takk for svar. Det var det jeg også kom fram til. Men jeg er ikke særlig god til å lese denne skriften, så det var fint å få det bekreftet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts