Gå til innhold
Arkivverket
torgeir karlin

østlibråten

Recommended Posts

torgeir karlin

Jeg søker etter en olaus thoresen østlibråten,født 21.08.1839, i kringler,jeg har funnet en olaus thoresen født 21.08.1839 i kringler, kan det være samme mann.mvh torgeir karlin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Jeg søker etter en olaus thoresen østlibråten,født 21.08.1839, i kringler,jeg har funnet en olaus thoresen født 21.08.1839 i kringler, kan det være samme mann.mvh torgeir karlin.

Jeg har ikke forutsetninger for å svare eksakt på dette, men "Østlibråten" var antakelig stedet (plassen) han bodde på, og da brukte han sannsynligvis dette navnet bare mens han bodde der. Det var først rundt 1900 at det ble vanlig å ta med seg slike navn videre som familienavn. Jeg lar meg gjerne korrigere hvis det er noen som har annen kunnskap om dette, eller andre forklaringer. (Mitt navn Løkke er også et slikt plassnavn.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Til Torgeir Karlin: Jeg har ikke ventet på noe svar fra deg, siden mitt innlegg over ikke var til stor hjelp. Men jeg ser at du har satt i gang mange emner i mars og april i år, og de fleste av dem har du fått flere svar på, men det er ingen ting som tyder på at du har lest dem. Har svarene du har fått på de ulike emnene, vært til noen hjelp for deg? Hjelperne vil sikkert sette pris på å få vite det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
torgeir karlin

Til Torgeir Karlin: Jeg har ikke ventet på noe svar fra deg, siden mitt innlegg over ikke var til stor hjelp. Men jeg ser at du har satt i gang mange emner i mars og april i år, og de fleste av dem har du fått flere svar på, men det er ingen ting som tyder på at du har lest dem. Har svarene du har fått på de ulike emnene, vært til noen hjelp for deg? Hjelperne vil sikkert sette pris på å få vite det.

Hei, jeg har hatt stor nytte av infoen jeg har fått. Har også gitt tilbakemelding på de fleste svarene jeg har fått. MVH Torgeir Karlin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Aage Løkke

Hyggelig å høre at svarene har vært til hjelp. God påske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.