Gå til innhold
Arkivverket
Atle Svanberg

Hvordan finne årsak til fengselsopphold?

Recommended Posts

Atle Svanberg

Hei.

Jeg leter etter dommer etter to personer som henholdsvis satt fengslet i Botsfengslet i Oslo og den andre i Akershus Festnings Arbeidsanstalt og Landsfengsel. De satt der rundt 1900 og begge var fra Fredrikshald. Fant dem i Tom Larsens oversikt i Digitalpensjonatet. Hvordan finner jeg ut hva de satt inne for? Finnes det her på digitalarkivet eller må jeg henvende meg andre steder?

Mvh

Atle Svanberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anett Ytre-Eide

Da lurer jeg litt på hva prosjektet ditt er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Hei.

Jeg leter etter dommer etter to personer som henholdsvis satt fengslet i Botsfengslet i Oslo og den andre i Akershus Festnings Arbeidsanstalt og Landsfengsel. De satt der rundt 1900 og begge var fra Fredrikshald. Fant dem i Tom Larsens oversikt i Digitalpensjonatet. Hvordan finner jeg ut hva de satt inne for? Finnes det her på digitalarkivet eller må jeg henvende meg andre steder?

Mvh

Atle Svanberg

Skriv til Statsarkivet i Oslo, si hva det gjelder, oppgi data for fødsel og fengselsopphold, jeg mener du vil kunne få kopi av fangerullen om du spør etter det. Jeg har fått det uten problemer.

Lykke til. Erling T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom L.

Atle

Hvis du sender en mail, kanskje jeg har noe eller kan finne det du trenger neste gang jeg er på arkivet.

toml7 alfa online.no

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Svanberg

Hei og takk for svar!

Jeg kontakter deg Tom!

mvh

Atle Svanberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.