Gå til innhold
Arkivverket
Mette R Francke

Hansdatter

Recommended Posts

Mette R Francke

Hei.

Jeg har begynt med slektsgransking og har vært heldig og fått en del papirer om slekta.

Men jeg stopper opp med med : Anne Tonette Henrikka Hansdatter. Hun skal i følge de papirene jeg har fått være født i Nes i Sogn 1800.

Hun ble gift med : Hans Peter Mohr fra Farsund.( Han var skipper ).

De fikk 2 ? barn : Sønnen Herman Hansen Mohr er min tippoldefar. Han er født i 1824. ( Jeg har også funnet en datter , Johanne Magrethe født 1822).

I krikebøkene ( Vanse/Farsund 1824) står mor navn : Antonette Henrikka Hansdatter.

Anne Tonette Henrikka/Antonette Henrikka flyttet til Farsund med sin mann. Hun dør i Farsund aug 1855.

Er det noen som kan finne hennes foreldre ?

Håper også noen kan finne ut når og hvor hun og Hans P Mohr giftet seg.

Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg har forsøkt å søke i databasen over døpte i Sogn og Fjordane, uten å finne noen jeg kan mistenke for å være den rette. Antonette er ikke noe vanlig navn i Sogn og Fjordane, forsåvidt heller ikke Henrikke.

Nes i Sogn får meg til å tenke på Nes sokn i Luster, men jeg finner ikke døpt noen Antonette der i 1800-1801 heller.

Så vodt jeg kan se er ikke Antonette Henrikke Hansdatter gift i Farsund i årene like før 1822.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Jeg har forsøkt å søke i databasen over døpte i Sogn og Fjordane, uten å finne noen jeg kan mistenke for å være den rette. Antonette er ikke noe vanlig navn i Sogn og Fjordane, forsåvidt heller ikke Henrikke.

Nes i Sogn får meg til å tenke på Nes sokn i Luster, men jeg finner ikke døpt noen Antonette der i 1800-1801 heller.

Så vodt jeg kan se er ikke Antonette Henrikke Hansdatter gift i Farsund i årene like før 1822.

Ser at det i 1801 tellingen er ei Antonette Hansdatter på 1 år født i Spind sogn,Vest Agder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive