Gå til innhold
Arkivverket
Knut Skorpen

Lars og Mali, frå Bryn i Fron til Vefsn ca 1830

Recommended Posts

Knut Skorpen

Lars Torsteinson (ca 1794-1849) og Mali Torgersdtr (?-1840) kom flyttande frå Brynsløkka i Fron til Vefsn, truleg på 1830-talet, og fann seg ein husmannsplass på Kjærstad. Dei hadde med seg to barn - Marit (f. 1824) og Ola (f. 1828). Dåpen til Marit er nr 63 her

Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 2 (1816-1827), Fødde og døypte 1824-1825, side 142.

 

Lars og Mali var blant dei mange gudbrandsdølane som kom til Helgeland i første halvdelen av 1800-talet, før utvandringa til Amerika tok fart.

 

Vil nokon hjelpe meg å finne

a) dåpen

B) bryllupet

og c) utflyttinga

til Lars Torsteinson og Mali Torgersdtr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Margit Berg

Her er giftemålet til Lars og Mali nr. 45, Ministerbok Fron 1816-1827

 

Lenke: giftemål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Malis alder ved giftermålet synes å være 38 år; kanskje dette da er Mali folketellingen 1801 for Fron

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

I 1799 ble det konfirmert ei Mali Torgersdatter Rusten i Fron, Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 1 (1799-1816), Konfirmerte 1799, side 456-457, høyre side nederst venstre kolonne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Tusen takk for hjelpa så langt! Vigsla i Fron 1823 er på plass. Det er nok rett konfirmant også, frå Rusten, eller Holrusten?? som det står ved vigsla.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders Bakken

For de som ikke er klar over det så kan det jo være verdt å nevne at kirkebøkene fra Fron før 1799 gikk tapt i en brann på prestegården først på 1800-tallet, så det kan være vanskelig å komme lengre bakover, særlig med folk fra husmannsplasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Lars har altså "Brynsboel"(?) som adresse ved vigselen i minestralboka, og "Loestuen" i klokkarboka. Ut frå samanhengen gjettar eg på at Lars kom frå Lostua, men budde på Brynsbol (litt usikker på etterleddet).

Er det "Storrusten" som er adressa til Mali?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Lars Torstensen Loe 17 år konfirmert i 1813, spalten helt til venstre:

 

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 1 (1799-1816), Konfirmerte 1813, side 472-473.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9252&idx_id=9252&uid=ny&idx_side=-189

 

Det er den eneste Lars T. som ble konfirmert før 1816, såvidt jeg kan se.

 

På Mali står det vel Holsrusten i min.boka og Storrusten i klokkerboka. Hva det står på Lars i min. boka, er jeg usikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Holsrusten og Storrusten les eg som ulike nemningar for garden som i matrikkelen heiter Rusten. Fint om lokalkjente evt kan korrigere det.

Takk, forresten, for opplysninga om brannen. Så veit eg at vi ikkje får betre info om opphavet til Lars og Mali enn det 1801-teljinga gir, utan å granske tingbøkene for evt leigermålssaker (ser at mor til Lars må ha fått to barn utanom ekteskap, dersom opplysningane i ft er korrekte).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Sandbu

Jeg er rimelig sikker på at Mali kom fra Støsrusten i Kvam, og var datter til Torger Niklasen og kona Marit Jacobsdatter. Torger døde i 1801 , og er da hjemfestet til Støsrusten. Foreldrene og søsknene til Mali finnes under Sigstadstø i 1801.

 

Da Mali og Lars' datter Marit ble døpt, var Malis søster Boril Støsrusten blant fadderene. I ministerialboka står hun oppført som Berit, men klokkerboka har henne med riktig navn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Tusen takk! Desse rusten-namna forvirrar meg. Forstår eg det rett om eg forstår Støsrusten som ein plass eller eit bruk under garden Stø i Kvam ? gnr 116 og 118 i Rygh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Sandbu

Ja, fraskilt Nedre Stø (315/1) i 1840. Støsrusta har g/bnr. 315/2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

1840, ja. Det var året Mali døydde. Dei må ha lagt ut på vandringa nordover noko før, men neppe før 1835 - barna måtte vel gå sjølv? I alle fall over fjellet til Trondheim, derifrå gjekk det kanskje an å følgje ein båt. Det var ein del folk som kom til Vefsn frå Valdres og Gudbrandsdal på denne tida, men eg har ikkje lese noka skildring av korleis dei gjennomførte sjølve reisa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.