Gå til innhold
Arkivverket

Skanna kirkbøker, rød og blå menighetsnavn


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål ang. skanna kirkebøker.

 

Da jeg brukte kirkebøkene i det gamle DA ble de markert ved at navnet på den aktuelle boka ble rød, men når jeg var ferdig med den ble den blå igjen. Det fungerte veldig bra.

Men nå forblir disse kirkebøkene røde, og det er nesten umulig å vite hvilken man nettopp har lett i og så finne neste i lista. Det har blitt veldig uoversiktelig.

 

Er det mulig at dette kan innføres igjen?

Om ikke, er det da mulig at alle i det minste får samme farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at dette kan innføres igjen?

Om ikke, er det da mulig at alle i det minste får samme farge?

 

Vi har ikke endret noe i programkoden. Mitt tips er at dette dreier seg om hvordan nettleseren din er satt opp til å vise besøkte lenker, og hvor lenge den "husker" et besøk. Slikt kan antakelig endre seg i takt med nye versjoner av nettleserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei mogelegheit for å få lenkene blå igjen er å prøve å slette historikken i nettlesaren, dvs. midlertidige internettfiler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to.

Jeg får nok lære å leve med det, for jeg skjønner egentlig ikke hva dere snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.