Gå til innhold
Arkivverket
Marit Kathiravelu

Rimstadalen i Vågsøy

Recommended Posts

Marit Kathiravelu

Noen som vet noe om Paul fra Myklebust i Rimstadalen i Vågsøy,født 1804? han hadde en datter Ingeborg Pålsdatter født 1823 som var gift med Anders Olsen Møklebust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Som du ser av dåpsinnførsla har faren ein forholdsvis sjeldan namnekombinasjon, så eg trur ikkje du skal ha problem med å finne han i 1801-tellinga for Davik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marit Kathiravelu

Som du ser av dåpsinnførsla har faren ein forholdsvis sjeldan namnekombinasjon, så eg trur ikkje du skal ha problem med å finne han i 1801-tellinga for Davik.

Takk:-) men jeg klarer ikke tyde skriften desverre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Takk:-) men jeg klarer ikke tyde skriften desverre

Paul Guttormsen Rimstad ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor Kvien

Dåpsinnførselen, 1823:

Født: Martii 4de- Ingeborg Poulsdatter Rimstad - Dåp: Martii 9de døbt af hr. Holberg i Selløe i kirken.

Foreldre: Poul Guttormsen Rimstad og hustru Ane Jetmundsd. Gårdbrugende på Rimstad.

Fra bygdeboka:

Paul Guttormsen døde 77 år gammel i 1863 og Ane Jetmundsdatter Myklebust 64 år gammel i 1840.

Paul ble gift på nytt med enken Oline Ingebrigtsdatter Myklebust, død 64 år gammel i 1854. Hun var enke etter husmann Waldemar J. Ytre Isane.

Opplysningene fra bygdeboka bør selvfølgeig sjekkes mot kirkebøkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Om Paul Guttormsen døde 77 år gammel i 1863 og ikke var født 1804 slik du nevner i første innlegg, så er kanskje dette familien hans i FT 1801. Da var han 14 år og det kan jo stemme med det Tor fant i bygdeboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.