Gå til innhold
Arkivverket
Anne Marie Flygel

Adressebok for Trondheim - barn

Recommended Posts

Anne Marie Flygel

I adressebøkene for Trondheim finner jeg voksne beboere(på gateadressene) og det jeg tror er ungdommer,men ingen barn.Noen som vet hvor en kan lete for å finne navn på familier der både barna og de voksne er med? Håper på svar ! Hilsen Anne Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

I adressebok for Trondhjem står bare navn på familieforsørgere, ugifte barn (menn og kvinner) hvis de forsøger seg selv, videre enker i samme kategori.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tove Karlsen

Adressebøkene for Trondheim kom ut i mange år, så et tips for å få med barn er å sjekke flere bøker, etter at barna er 18 år kan det jo hende at de fortsatt bor hjemme. Noen studenter eller elever bor hjemme hos foreldrene.

Jeg har funnet barn etter at de fylte 18 år på foreldrenes adresse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne Langås

Til spørsmål i innlegg 1: Etter 1916 vil kommunale folketellinger for Trondheim være en god kilde for å finne hele familien, så fremt de bor sammen. Her er både voksne og mindreårige oppført, med både yrke, fødselsdato og fødested. Tellingene har 60 års klausul, og kan leses hos Trondheim byarkiv. Tellinga for 1925 er transkribert her http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ft16011925&metanr=4812

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.