Gå til innhold
Arkivverket

Oskar Julius Karlsen fra Glemmen


rowor
 Del

Recommended Posts

Jeg har funnet dåpsprotokollen for Oskar Julius Karlsen, født 28.06.1878 i Glemmen.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3446&idx_id=3446&uid=ny&idx_side=-5

Jeg ser at far heter Karl Andreassen og mor Sofie Johannsedatter, og at de er født henholdsvis 1838 og 1845. Kan noen hjelpe meg med resten?

 

Vennlig hilsen

Rolf Wormdahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren var smed Karl Andreassen f.1838 og moren var Sofie Johannesdatter f. 1845.Ekteparets adresse var Kniplebakken ?

Bakerst står det anm. om hjemmedøpt av Elida A. Pedersen.Vitner skomaker Ole Hansen og kone Marie Pedersd. Begge foreldre fra ...(kan det stå "her")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakerst står det anm. om hjemmedøpt av Elida A. Pedersen. Begge foreldre fra ...(kan det stå "her")

 

Mener han er hjemmedøpt av Klokker A. Pedersen.

Siste setning: Begge Forældre svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren var smed Karl Andreassen f.1838 og moren var Sofie Johannesdatter f. 1845.Ekteparets adresse var Kniplebakken ?

Bakerst står det anm. om hjemmedøpt av Elida A. Pedersen.Vitner skomaker Ole Hansen og kone Marie Pedersd. Begge foreldre fra ...(kan det stå "her")

 

Takk skal du ha! FT 1910 fant jeg i går. Jeg stusser litt over fødselsåret til sønnen Karl Oskar Torleif, 1901. Ragna Marie kan vel ikke være hans mor? Sannsynligvis er han en sønn faren Oskar Julius hadde før Ragna kom inn i bildet. Jeg har forøvrig ikke greid å finne Karl Oskar Julius i noen kirkeprotokoll, verken i Glemmen, Vestre eller Østre Fredrikstad eller Onsøy. Kråkerøy strater ikke før 1908. Kan det være at han ikke er innført i noen kirkeprotokoll?

 

mvh

Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig ikke greid å finne Karl Oskar Julius i noen kirkeprotokoll, verken i Glemmen, Vestre eller Østre Fredrikstad eller Onsøy. Kråkerøy strater ikke før 1908.

Du meiner Karl Oskar Torleif? Mitt råtips er at fødselsåret skal vere 1907..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Takk skal du ha! FT 1910 fant jeg i går. Jeg stusser litt over fødselsåret til sønnen Karl Oskar Torleif, 1901. Ragna Marie kan vel ikke være hans mor? Sannsynligvis er han en sønn faren Oskar Julius hadde før Ragna kom inn i bildet. Jeg har forøvrig ikke greid å finne Karl Oskar Julius i noen kirkeprotokoll, verken i Glemmen, Vestre eller Østre Fredrikstad eller Onsøy. Kråkerøy strater ikke før 1908. Kan det være at han ikke er innført i noen kirkeprotokoll?

 

mvh

Rolf

 

Hei, jeg tror jeg har funnet Karl Oskar Torleif Karlsen i 1902. Har referanse: [s2] Arkivverket - Digitalarkivet, (Arkivverket - Norge), s.125, nr.35 i 1902. Fylke: Østfold, Prestegjeld/sokn eller embete: Vestre Fredrikstad, Kirkeboktype: Klokkerbok, Nummer (arkivreferanse): 2, Periode: 1894 - 1918

 

mvh

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.