Gå til innhold
Arkivverket

Karl Johan Anthun


Dag Solberg
 Del

Recommended Posts

Kan jeg få hjelp til å finne Karl Johan Anthun f. 1888. Han skal ha arbeidet som maler ved jernbanen i noen år. Han skal ha bodd i Oslo og hadde også en sønn

Knut f. 1916 i Skedsmo som også arbeidet ved jernbanen. Begge disse hadde det vært kjekt å finne.

Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er rett mann. Jeg beklager at jeg ikke kom med flere opplysninger mede en gang Det jeg egentlig er ute etter er hvor han ble av etter at han ble voksen.

Jeg mener han bosatte seg i Oslo en gang etter 1916. Jeg vet at han ble født i Haus i Hordaland 9/-1888 og siste opplysninger jeg har om han er da han ble konf. 1902

Jeg kan ikke finne ham i folketellingen for 1910. Det er også opplyst at han var gift 2 ganger. Det er alt jeg vet om han.

Mvh. Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dåpen så har vi fødselsdagen. Hordaland fylke, Gjerstad i Haus, Ministerialbok nr. C 1 (1887-1899), Fødte og døpte 1888, side 10

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Mary. Ja her har du funnet noe som jeg har oversett, nemlig merknaden som står i margen til høyre.

Det viser seg at han har skiftet navn til Håland i stedet for Anthun. Det skjedde 1944 så nå får jeg lete etter ham med det nye navnet.

Mvh. Dasg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 30-8-1968:

 

Vår snille far, bestefar og oldefar. Verksmester Karl Johan Håland, sovnet stille inn idag 28.august 1968 på Sentralsykehuset, Lørenskog.

 

Elsa

 

Vera og Jens

 

Erik og Valborg

 

Willy

 

Lillian og Sven Åge

 

Barnebarn og oldebarn.

 

Begraves på Østre Gravlund mandag 2.september kl.10.45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei. Jeg har endel opplysninger om Karl Johan.

Ta kontakt direkte på mailadr. dasolb@online.no og oppgi hvilke opplysninger du ønsker.

Så skal jeg hjelpe deg så langt jeg kan.

Mvh. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.